چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷
نماهنگ «سلسله الذهب» شاعر خوزستانی رونمایی می‌شود

خوزستان- همزمان با میلاد امام رضا (ع) نماهنگ«سلسله الذهب» از شاعر خوزستانی به تهیه کنندگی حوزه هنری خوزستان تولید شد.

حیدر علی حزباوی مداح و شاعر آیینی که بیشتر اشعارش که خطاب به اهل بیت(ع) به زبان عربی فصیح است
 در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب در اهواز ، درخصوص ساخت نماهنگ سلسله الذهب بیان کرد: شعر «سلسله الذهب» تقریباً از دو ماه پیش در ذهن من  کلید خورد و کارهای اولیه آن انجام شد.
 
حزباوی با بیان اینکه شروع کار این نماهنگ از خوابگاه دانشگاه علامه طباطبایی با دلتنگی ذکر و یاد امام رضا(ع) در ذهن جرقه زده شد، عنوان کرد: همان زمان نوشتن این شعر به همراه قصیده دیگری به زبان فصیح عربی را آغاز کردم  و در نهایت از این دو اثر  اثر یکی از آن‌ها به نام «سلسله الذهب» به صورت نماهنگ و تهیه کنندگی حوزه هنری خوزستان بیرون آمد.
 
این شاعر خوزستانی هدف و پیام نماهنگ «سلسله الذهب»  را ارادت ایرانی ها به امام رضا (ع) دانست و اظهار کرد: افزود: پیام این نماهنگ این است که با توجه به ارادت خاص ما ایرانی‌ها به امام رضا (ع) ، هر ایرانی که در ابتدا حاجتش را با امام رضا(ع) درمیان بگذارد، قطعا دست خالی بر نمی‌گردد.
 
حزباوی با تاکید مخاطبان عرب جهان گفت: نماهنگ «سلسله الذهب» این پیام را به عرب‌های جهان می‌رساند که امام رضا (ع)، ولی نعمت همه مسلمین و شیعیان جهان  است.
 
وی با اشاره به ملاک انتخاب اسم نماهنگ، افزود: اسم این نماهنگ از حدیث معروف «سلسله الذهب» امام رضا(ع) گرفته شده است که در مشهد بیان کرده بودند «لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ حِصْنِی فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِی أَمِنَ مِنْ عَذَابِی» اینجا که امام رضا(ع) می‌فرماید «لاکن بِشُرُوطِهَا وَ شُرُوطِهَا وَ أَنَا مِنْ شُرُوطِهَا» در واقع امام رضا در این حدیث حجت و امامت خود را بر تمام مردم که در آنجا حاضر بودند، تا  حال و قیامت آشکار کرد.
 
نماهنگ «سلسلة الذهبِ» از موسسة فجرالفنون توسط شاعر، مداح و آهنگساز حیدرعلی الحزباوی به کارگردانی میلاد الطرفی ساخته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها