دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴
نشست بهبود سلامت روان و کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار شد

ایلام- نشست بهبود سلامت روان و کاهش آسیب‌های اجتماعی به میزبانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، نشست بهبود سلامت روان و کاهش آسیب‌های اجتماعی به میزبانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان و با حضور مریم یوسفی، برگزار شد.
 
میهمان ویژه این جلسه، با بیان اینکه سلامت روان از اهمیت خاصی برخوردار است گفت: از عواملی که در سلامت روان موثر است می‌توان به ورزش، پرهیز از مشروبات الکلی، تغذیه سالم، عدم استفاده از موادمخدر، مدیریت افسردگی و اضطراب،یادگیری مهارت‌های زندگی و آموزش آن به اعضای خانواده به ویژه نوجوانان اشاره کرد.
 
یوسفی گفت: اگر هر فرد مرز و حدودی برای خود مشخص کند و بر این اساس زندگی خود را با اجتماع پیش ببرد، موفق‌تر خواهد بود و از بسیاری از ناراحتی‌ها و مشکلاتی که می‌تواند سلامت روان و جسم او را تهدید کند جلوگیری می‌کند.
 
وی ادامه داد: زمانی که احساس خوبی و رضایت‌مندی از زندگی و شرایط موجود ندارید، بدانید زمان آن است که از دیگران کمک بخواهید. اگر احساس ضعف به وجود آید، با به وجود آمدن استرس، توان حل مسأله و مشکلات ایجاد شده را نخواهیم داشت لذا باید از سایرین درخواست حمایت کنیم و بابت این موضوع خجالت نکشیم.
 
وی ادامه داد: باید سعی شود در مرحله اول با اعضای خانواده و در مرحله دوم دوستانی که باآنها احساس صمیمیت داریم صحبت کنیم و با مراجعه به مشاورین حرفه‌ای، زمینه ساز حل مشکلات باشیم.
 
یوسفی در ادامه به نقش موثر و مهم والدین و خانواده در سلامت روان فرزندان اشاره کرد و افزود: ارزش‌های والدین از اهمیت خاصی برخوردار است و پدر و مادری که در زندگی دارای معیار‌ها و ارزش‌های والایی هستند و به آن‌ها عمل می‌کنند غالباً فرزندانشان نیز در مواجهه با رفتار تعارض انگیز دارای همان ارزش‌های والا خواهند بود و با الگوبرداری از ارزش‌های والدین از عهده حل مسائل و مشکلات برمی آیند.
 
وی در پایان گفت: خانه جایی است که زندگی در آن آغاز می شود و علیرغم تمایل جوانان در اوان نوجوانی به رهایی از محدودیت‌های خانوادگی در صورت عدم مدیریت والدین می‌تواند اثرات مخربی را بر روی نوجوانان به جای بگذارد.
 
در پایان این نشست، سمیه حیدری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام از مریم یوسفی تقدیر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها