جمعه ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸
تحول سریع صنعت چاپ دیجیتال

علیرضا ابوطالبی، کارشناس و فعال حوزه چاپ معتقد است؛ صنعت چاپ دیجیتال مخصوصا در حوزه نشر مدام در حال تغییر است و هر سال تکنولوژی‌های جدید با کیفیت بالاتری از سوی شرکت‌های سازنده ارائه می‌شود.

خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، علیرضا ابوطالبی، کارشناس و فعال حوزه چاپ: دهمین نمایشگاه چاپ دیجیتال از 30 خرداد تا دوم تیر‌ماه امسال در بوستان گفتگو برگزار شد، با توجه به حضور در این رویداد و حضور بازدیدکنندگان تخصصی در حیطه دستگاه‌های چاپ دیجیتال صنعتی، به این نتیجه رسیدم که متقاضیان دستگاه‌های چاپ دیجیتال صنعتی به دسته‌های زیر تقسیم‌بندی می‌شوند و در این حوزه‌ها درحال تحول و ایجاد زمینه‌ای جدید یا ارتقا شرایط کنونی هستند؛

چاپخانه‌داران افست به دلیل افت تیراژ چاپ در بعضی موارد و درخواست سرعت عمل بیشتر در چاپ از سوی مشتریان‌شان، بر آن شدند که بخش چاپ دیجیتال خود را ایجاد یا ارتقا دهند و این بازار را از دست ندهند.
 
ناشرانی که پس از گذشت سال‌ها فعالیت در حوزه نشر و ارجاع کار چاپ به چاپخانه‌داران و دفاتر چاپی، لازم دانستند که با تهیه تجهیزات چاپ دیجیتال، خودکفا شده و در این حوزه از صفر تا صد را خودگردانی کنند و مستقل شوند.
 
دفاتر چاپی که با توجه به شرایط وخیم چاپ دیجیتال در حوزه تبلیغات و کارهای متنوع و خرد برای ارتقای کیفی و سرعتی خود و جذب مشتری از دست رفته یا جدید، اقدام به تهیه دستگاه‌ها با تکنولوژی روز کرده تا از غافله چاپ دیجیتال نسبت به رقبا عقب نیفتند تا بتوانند خود را در این حوزه حفظ کنند و به مرور زمان از مدار خارج نشوند.         
         
و اما در پایان باید گفت که صنعت چاپ دیجیتال مخصوصا در حوزه نشر مدام در حال تغییر است و هر سال تکنولوژی‌های جدید با کیفیت بالاتری از سوی شرکت‌های سازنده ارائه می‌شود، به احتمال زیاد در آینده نزدیک‌، دستگاه‌هایی ارائه خواهد شد که همچون دستگاه چاپ دیجیتال عمل می‌کند (یعنی فایل مستقیم به دستگاه ارسال می‌شود و نیازی به فیلم و زینک ندارد)، ولی همچون سیستم افست با سرعت بالا ولی به صورت رول به رول چاپ می‌زند و هزینه تمام‌شده از افست ارزان‌تر است. این روش نیز تکنولوژی جدیدی است که امیدواریم با رایزنی‌ها بتوانیم برای عرضه و خدمات پس از فروش اقدام کنیم و عرصه جدیدی را به حوزه چاپ دیجیتال باز کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها