پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
عوامل موثر بر آینده هنرجویان شاعر

قم- مدرس کارگاه «عناصر شعر» با بیان اینکه دو عامل درونی و بیرونی آینده هنرجویان را رقم می‌زند، گفت: عامل درونی مربوط به خود افراد و عامل بیرونی مربوط به حمایت نهادهای فرهنگی است.

علی باباجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، با اشاره به کارگاه «عناصر شعر» نخستین دوره آموزشی «قاصدک» گفت: دوستانی که برای این کارگاه‌ها انتخاب شدند، مقدمات شعر را به خوبی می‌دانند و این کار را برای ما راحت‌تر کرده است.

باباجانی با اشاره به اینکه از طریق بعد روانشناسی وارد بحث شعر کودک شدم، افزود: به خاطر همین من مبنای کار را بر این قرار دادم که کار را با شعر کودک آغاز کنم، چون شاعر کودک باید با دو وجه آشنا باشد.

وی ادامه داد: وجه اول معرفی کودک درون است و وجه دیگر حسی است که شاعر باید نسبت کودکان داشته باشد. 

این شاعر کودک تصریح کرد: امروز درباره تاریخچه شعر کودک مطالبی را بیان کردم و قبل از آن در مورد عناصر شعری صحبت شد و ویژگی‌هایی که مرتبط با شعر کودک است و باید هر شاعری نسبت به آن آگاهی داشته باشد.

باباجانی یادآور شد: یکی از کارهایی که انجام دادیم، این بود که تمرین‌هایی را به هنرجوها دادیم و بر اساس این تمرین‌ها، تئوری‌های شعر را به بچه‌ها آموزش دادیم.

وی تاکید کرد: آینده هنرجویان شاعر به دو عامل بستگی دارد. اول عامل درونی است که مربوط به خود دوستان است. بنابراین باید انگیزه داشته باشند، شوق داشته باشند و تلاش کنند. عامل دوم، عامل بیرونی است. عامل بیرونی مربوط به حمایت نهادهای فرهنگی است. این مهم با برگزاری جشنواره و چاپ آثار می‌تواند آینده خوبی را برای این جوانان رقم بزند.






 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها