پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
مساجد ظرفیت بکر مناسبی برای فعالیت‌های تاریخ شفاهی هستند

خوزستان -نویسنده و پژوهشگر خوزستانی گفت: مساجد به عنوان پایگاه اجتماعی، ظرفیت بکر مناسبی برای فعالیت‌های تاریخ شفاهی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، علی هاجری شامگاه چهارشنبه در اولین کارگاه آموزش تحقیق و مصاحبه تاریخ شفاهی بیان کرد: مساجد به علت ظرفیت بزرگی که دارند پایگاه اجتماعی محسوب می شوند، اقشار زیادی از مردم در صنوف‌های مختلف در آن حضور دارند و زمینه بکر مناسبی برای انجام کار تاریخ شفاهی است.
 
هاجری ضمن بیان چیستی، چرایی و چگونگی تاریخ شفاهی بیان کرد: این کارگاه‌هاچهارشنبه هر هفته برگزار می‌شوند و در آن سرفصل‌های مورد نیاز تاریخ شفاهی مسجد در ایام دفاع مقدس مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
وی  اضافه کرد: در این کارگاه علاقه‌مندان به جمع‌آوری اطلاعات و منابعی پیرامون تاسیس مسجد می‌پردازند.
 
این پژوهشگر خوزستانی گفت: در این کارگاه‌ها تاریخ شفاهی مسجد در ایام انقلاب و دفاع مقدس و فعالیت‌های جهادی آن ،طی کلاس‌های کارگاهی ثبت و ضبط می شود و در قالب خروجی‌های هنری، ادبی و رسانه‌ای منتشر می‌شود.
 
هاجری با بیان اینکه برای اولین بار در اهواز، این رویداد توسط بچه‌های مسجد شفیعی  اجرا می‌شود ، عنوان کرد: بچه‌های مسجد شفیعی در تلاش هستند که به صورت پایه تاریخ شفاهی را جمع‌آوری کرده و این فعالیت بعد از آن به مساجد دیگر هم تسری پیدا می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها