پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
راه‌یابی اثر فیلمساز مشهدی به جشنواره ژاپن تا ترافیک اخبار روزخبرنگار

خراسان‌رضوی- بسته خبری اخبار کوتاه فرهنگی استان خراسان‌رضوی در این هفته به بهانه سالروز شهادت شهید صارمی و روزخبرنگار ، رنگ و بوی اخبار رسانه‌ای دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در مشهد، بسته خبری اخبار کوتاه فرهنگی این هفته استان خراسان‌رضوی، تحت تاثیر روزخبرنگار قرار گرفته است و از 8 خبر کوتاه، 5 خبر بصورت مستقیم به اهالی رسانه و خبرنگاران پرداخته است. همچنین در این بسته خبری از نشست تخصصی کانون های تئاتر کشور و راه یابی اثر فیلمساز مشهدی به جشنواره ایی در کشور ژاپن نیز خبر داده است.
 
گرامیداشت روز خبرنگار در 30 استرابورد شهری مشهد
 
به مناسبت روز خبرنگار، در 30 استرابورد شهری طرح‌هایی با مناسبت گرامیداشت این روز در نقاط مختلف مشهد اکران شد.
 
چهار طرح در 30 استرابورد شهری، با مضامینی چون «خبرنگار حقیقت‌جو»، «خبرنگار دلسوز» و «خبرنگار پرسشگر» اکران شده است. همچنین در طرح دیگری نیز یکی از احادیث نبی مکرم اسلام(ص) با این مضمون قید شد: «حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت‌‎گری، نهراس».


 
برگزاری نشست تخصصی کانون های تئاتر کشور در مشهد
 
نخستین نشست تخصصی کانون های تئاتر خیابانی استان ها و مناطق آزاد کل کشور به میزبانی مشهد مقدس از 18 لغایت 20 مرداد ماه  1402برگزار شد.
 
رویکردهای اجرایی در فضای باز و چیستی بازیگری در تئاتر خیابانی از موضوعات اصلی مطرح شده در نخستین نشست تخصصی کانون های تئاتر خیابانی استان ها و مناطق آزاد کل کشور بود.
 
 

درگذشت خبرنگار روزنامه اطلاعات در کاشمر
 
محمدحسین پورحسن خبرنگار و نماینده پیشکسوت روزنامه اطلاعات در شهرستان کاشمر استان خراسان رضوی ١٦ مردادماه در سن ٧٣ سالگی درگذشت و همزمان با روز خبرنگار در صحن امامزاده حمزه کاشمر به خاک سپرده شد.
 
وی از اواخر دهه ٤٠ به عنوان نماینده روزنامه اطلاعات در کاشمر فعالیت می کرد. محسن سمیع  رئیس گروه رسانه و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در در پیامی درگذشت خبرنگار پیشکسوت شهرستان کاشمر محمدحسین پورحسن را به اصحاب فرهنگ و رسانه استان تسلیت گفت .
 
 

دیدار مدیرکل ارشاد خراسان رضوی با پیشکسوت عکاسی خبری
 
محمد حسین‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با محمد چرم‌ساز، پیشکسوت عکاسی خبری در مشهد دیدار کرد.
 
همزمان با گرامیداشت سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار، از چند دهه فعالیت‌ هنری محمد چرم ساز با حضور محمد حسین زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و تعدادی از عکاسان خبری مشهد در منزل ایشان تقدیر شد.
 
 

راه‌یابی اثر فیلمساز مشهدی به جشنواره ژاپن
 
فیلم «نجواهای شکسته» به کارگردانی مشترک برادران سهیلی (امیراطهر و امیرمسعود) از فیلمسازان مشهدی به جشنواره‌ مستند یاماگاتا راه یافت. این اثر از نوع فیلم بلند مستند است که به تهیه‌کنندگی «مهدی مطهر» در سال ۱۴۰۱ به عنوان محصول مشترک ایران و سوریه تولید شده است و روایتی هنرمندانه از درد مشترک اهالی شهری است که سازهای شکسته‌ خود را از آوار جنگ بیرون می کشند و دوباره سعی بر این دارند که روح موسیقی و هنر را در شهر جاری کنند.
 
این فیلم، تنها اثر ایرانی بخش رقابتی جشنواره یاماگاتا است که در بخش جریان‌های نو سینمای آسیا با فیلم‌های مطرحی از کشورهای فرانسه، چین، کره، ژاپن، هند و میانمار و مصر به رقابت می‌پردازد. جشنواره مستند یاماگاتا که هر دو سال یک بار در ژاپن برگزار می شود با قدمتی ۳۴ ساله، مهمترین و یکی از تعیین کننده‌ترین جشنواره‌های فیلم مستند در قاره آسیا است.
 


نقاشی پرتره خبرنگاران شهید و سفرکرده مشهدی
 
همزمان با 17 مرداد و باهدف تکریم اصحاب قلم، هنرمندان، نقش خبرنگاران شهید و سفرکرده مشهدی را در قاب کردند. این برنامه به همت مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد و هنرمندان نقاش حوزه هنری و همزمان با 17مرداد سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار، در قالب کارگاه یک‌روزه نقاشی پرتره اصحاب رسانه برگزار شد.
 
دراین کارگاه که باهدف تکریم از خبرنگاران، ایجاد پیوست و حساسیت‌زایی اجتماعی و گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگاران سفر کرده برگزار شد، نقاشان هنرمند حوزه هنری پرتره شهیدان خبرنگار صارمی و کاظم اخوان و خبرنگاران زنده یاد المیرا منشادی، مهدی صانعی و عباس امیریان را در قاب‌های خاطره نقاشی کردند.
 


رونمایی از پوستر اولین جشنواره بین‌المللی رسانه خورشید
 
مراسم رونمایی از پوستر اولین جشنواره بین‌المللی رسانه خورشید، همزمان با روز خبرنگار با حضور ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدرضا قلندرشریف شهردار مشهد، مرضیه هاشمی دبیر جشنواره، حسین باغگلی معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری و جمعی از مسئولان و اصحاب رسانه در شهرداری مشهد برگزار شد.
 
اولین جشنواره بین‌المللی رسانه خورشید توسط معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری شهرداری مشهد و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از ابتدای مرداد ماه سال جاری آغاز شده و آیین پایانی آن هشتم مهرماه در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.
 

 
راه اندازی کتابخانه دیجیتال در فرهنگسرای امام رضا(ع) سبزوار
 
 در راستای دسترسی راحت‌تر پژوهشگران به منابع دیجیتال کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی در کتابخانه فرهنگسرای امام رضا(ع) سبزوار وابسته به موسسه فرهنگی وبقاع متبرکه راه اندازی شد.
 
از طریق این ایستگاه مطالعه دیجیتال پژوهشگران به بیش از۲۵۰ سامانه نرم افزاری و۵۰۰ هزار کتاب و مقاله دسترسی دارند. همچنین امکان دسترسی به بیش از ۲۰۰ میلیون منبع اطلاعاتی دیجیتال از طریق بیش از۳هزار پایگاه اطلاعاتی علمی پژوهشی ملی و بین‌المللی، فراهم شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها