یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
کتابخانه‌های عمومی خوزستان رتبه سوم شاخص امانت دهی کتاب را در کشور کسب کرد

خوزستان- رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اهواز گفت: کتابخانه‌های عمومی خوزستان توانستند در بخش امانت دهی کتاب، رتبه سوم را در کشور کسب کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز ،خدیجه مرادی پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در محل این اداره با اشاره فعالیت کتابخانه‌های عمومی اهواز، بیان کرد: با توجه به سند راهبردی که اداره کل کتابخانه‌های عمومی در اختیار این اداره قرار داد، در چهار ماهه امسال 160 فعالیت فرهنگی  در 30 کتابخانه عمومی شامل ۱۹باب نهادی و ۱۰باب مشارکتی و کتابخانه مرکزی استان اجرا شد. 

مرادی با بیان اینکه 8 هزار عضو فعال در کتابخانه‌های عمومی اهواز وجود دارد، اظهار کرد: امیدواریم تا پایان سال این تعداد به 15 هزار عضو برسد.

وی افزود:  200هزار نسخه در مخزن کتابخانه‌های عمومی اهواز موجود است و با تفویض اختیار جدیدی که به اداره کتابخانه‌های عمومی اهواز داده شد، اداره کتابخانه‌های عمومی اهواز باید در ماه برای هر کتابخانه یک نسخه کتاب خریداری کرده و به کتابخانه تزریق کند.

وی با توضیح راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک در کتابخانه‌های روستایی عنوان کرد: در کتابخانه روستایی «حجربن العدی» با 800 متر زیربنا توانستیم کلاسهای فرهنگی خیاطی ، گلسازی ، تعمیر برق ، تعمیر تلفن همراه تشکیل دهیم. 
 
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اهواز با اشاره به دوزبانه بودن کودکان روستاها بیان کرد: در کتابخانه روستایی تلاش می‌کنیم با استفاده از اسکن تصاویر کتاب و سپس رنگ آمیزی توسط کودکان و الگوی انتخابی خود، نقاشی‌ها به دیوار پیوست شده و بچه‌ها در مورد کتاب نظر می‌دهند و بعد از آن، خوانش کتاب آغاز می‌شود که این ایده قوه تخیل کودکان را تقویت می‌کند.
وی در مورد طرح 100 ثانیه با کتاب اینگونه توضیح می‌دهد: این طرح توسط کتابداران اهواز یک کتاب به صورت زنده هر روز در سه نوبت مختلف از طریق رادیو معرفی و پخش می‌شود. 

مرادی فعال‌ترین کتابخانه بخش کودک را کتابخانه عمومی شهدای مدافع حرم منبع آب اهواز دانست و گفت: این کتابخانه هر پنجشنبه کلاسهای مهارتی و کتابخوانی برای کودکان دارد و یکی از پرجمعیت‌ترین کتابخانه ها از نظر تعداد کودک است. 

در پایان نشست از خبرنگار ایبنا تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها