چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۸
شاعر پرآوازه دهلرانی در خانه ابدی آرام گرفت

ایلام- پیکر کیومرث مرادی، شاعر خوش‌نام دهلرانی در میان اندوه و اشک و دلتنگی اهالی فرهنگ و ادب و شعر، در جوار امامزاده سیداکبر(ع) آرام گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در ایلام، پیکر مرحوم کیومرث مرادی شاعر پرآوازه دهلرانی عصر روز چهارشنبه در میان حزن و اندوه مردم فرهنگ‌دوست دهلران، در جوار امامزاده سید اکبر(ع) آرام گرفت.
 
کیومرث مرادی که علاوه بر شعر فارسی، بسیاری از اشعارش را به زبان کُردی جنوبی (آخرین مرز زبان کُردی در جنوب نواحی کُردنشین) می‌سرود از جمله شاعرانی است که به واسطه غزل‌ها، مثنوی‌ها و استعاره و تشبیهاتی که به کار می‌برد بارها مورد تحسین قرار گرفت و جوایز متعددی دریافت کرد. این شاعر خوش‌ذوق که کودکی‌اش را در مناطق جنگ‌زده آبدانان‌ و دهلران در استان ایلام گذراند و روز گذشته بر اثر بیماری در سن ۵۱ سالگی دارفانی را وداع گفت و به دیار حق شتافت.
 
پیکر این شاعر دهلرانی در قطعه هنرمندان دهلران که به ابتکار فرماندار ویژه دهلران برای اولین بار در جوار امامزاده سید اکبر پیش‌بینی شده، به خاک سپرده شد.
 
لطیف صادقی، فرماندار ویژه دهلران در آئین تدفین این شاعر گرانقدر در جمع مردم گفت: حضور عزیزان نشان از علاقه شما به فرهنگ و هنر است و امروز هنرمندان ایلام در این مجلس عزادار شاعری هستند که برای ائمه شعر می گفت و در محافل مختلف اشعار خوب در وصف کربلا و امام حسین(ع)می سرود.
 
وی ادامه داد: قطعه هنرمندان دهلران و اولین کسی که در این قطعه دفن شد این مرحوم بود تا به نسل آینده بگوییم که چنین شخصیت‌ها و هنرمندانی را داشته‌ایم.
 
علی هوشمند،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام هم در این آئین از حضور اقشار مختلف مردم و هنرمندان در تشییع و تدفین مرحوم کیومرث مرادی قدردانی کرد.
 
وی افزود:هنرمندان همواره مورد علاقه مردم هستند و این حضور نشان از قدردانی شما از این هنرمند است.
 
به گزارش ایبنا، کیومرث مرادی، شاعر نام‌آشنا و خوش‌ذوق اهل دهلران، صبح روز سه‌شنبه در بیمارستانی در اهواز پس از تحمل درد و رنج فراوان ناشی از بیماری به ملکوت اعلی پیوست.
 
وی متولد شهرستان مرزی دهلران و از طایفه «دشتی» بود و در حوزه‌های اجتماعی و دفاع مقدس صاحب آثار درخشانی در دو زبان فارسی و کردی  و در زمینه ادبیات شعری این شهرستان و استان، فعال و پرتلاش بود.
 
 مجموعه شعر «از دفتر آسمان» تنها اثر این شاعر بود که در سال 1390 به همت حوزه هنری استان ایلام، منتشر شده بود. مدیریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهلران،داوری جشنواره مختلف شعر،کسب مقام‌های متعدد در جشنواره‌ها و مسابقات استانی و ملی و از تلاش‌ها و توفیق‌های نامبرده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها