یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹
هنر در کنار فرهنگ معنا پیدا می‌کند/ شعر و هنر در راستای فرهنگ قرآنی و الهی قرار گیرد

خوزستان -نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه هنر در کنار فرهنگ معنا پیدا می‌کند، گفت: موسیقی، شعر، فیلم اگر در راستای فرهنگ قرآنی و الهی قرار گیرد، موفق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران ایبنا در اهواز ، آیت الله محسن حیدری پیش از ظهر یکشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در تالار مهتاب اهواز اظهار کرد: فرهنگ و هنر به عنوان وسیله اگر در خدمت ایده الهی قرار گیرد، متعالی می‌شود اما اگر در ایده‌های شیطانی رود، مبتذل می‌شود.

وی ادامه داد: اسلام باید در فرهنگ و هنر اسلامی، سیاست اسلامی، اقتصاد اسلامی و... تجسم و تجلی پیدا کند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جایی توفیق یافته که هنر را در خدمت فرهنگ اسلامی قرار داده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: موسیقی، شعر، فیلم اگر در راستای فرهنگ قرآنی و الهی قرار گیرد، موفق است.

هچنین معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان در این مراسم گفت: فرهنگ یکی از ارزشمندترین و پرمعناترین زیربنای جامعه و حیات انسان است و جامعه‌ای که در آن فرهنگ به درستی تربیت و رشد کند جامعه مترقی‌تر است. 
 
​​​​​​
عبداله افرازه شهاوند خدمت در حوزه فرهنگ راحساس و سنگین دانست و اظهار کرد: کسی که در حوزه فرهنگی ریشه پیدا کرده در مقابل هر نوع نارسایی و کمبود مقاوم است چون  رسالت ذاتی به این  مقوله حساس و سنگین است و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بتواند ارکان اصلی حوزه ماموریتی خود را نسبت به مسائل فرهنگی جامعه شناسایی و رصد کند.

وی ادامه داد: سکان‌دار فرهنگ و هنر باید بداند مهم‌ترین مسائل و چالش‌ها در حوزه فرهنگی چیست و شناخت درستی از جامعه داشته باشد تا با مزاج و سلیقه‌های مختلف مدیریتش را راهبردی کند.


همچنین مدیرکل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این مراسم ضمن تسلیت درگذشت مادر سردار هور شهید علی هاشمی گفت: من فرزند خوزستان و عاشق این دیار خواهم بود.

وی ضمن قدردانی از اصحاب رسانه و هنرمندان که در مدت مدیریت همراه و همدل بودند، بیان کرد: و هرجا باشم سربازولایتم.

در پایان مراسم پس از معارفه مجید منادی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از پوستر خوزستان سرزمین موکب‌ها رونمایی شد.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها