سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
فرهنگ جنبه تشریفاتی ندارد/ لزوم توجه دولت به جنبه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شوراهای فرهنگ عمومی

لرستان - نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه فرهنگ به عنوان یک مقوله مهم جنبه تشریفاتی ندارد، بیان کرد: انتظار این است، جنبه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در شوراهای فرهنگ عمومی در استان‌ها و شهرستان‌ها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، سیداحمدرضا شاهرخی روز سه‌شنبه به صورت مجازی در هشتصد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور که در سالن غدیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شرکت کرد و گزارشی از برنامه‌های فرهنگی این استان ارائه کرد.
 
نماینده ولی فقیه در لرستان علم و فرهنگ را دو اصل مهم ارتقای دینی و پیشرفت جامعه برشمرد و گفت: رسیدن به این آرمان‌ها با نظارت شورای فرهنگ عمومی نیاز به همکاری تمام دستگاه‌های کشور دارد.
 
حجت‌الاسلام شاهرخی افزود: استان لرستان جزو اولین استان‌های کشور بوده که برش فرهنگی را تدوین کرد و بر این اساس از طریق نخبگان علمی و فرهنگی در استان پنج مسئله و چالش شناسایی شده است که نخستین آن نارسایی و تداخل در اخلاق شهروندان با تاکید بر فرهنگ رعایت قانون و انضباط اجتماعی است.
 
وی ادامه داد: مسئله دوم عدم توسعه مطلوب فرهنگ قرآن، عترت، نماز و مسئله سوم مشارکت اجتماعی و فرهنگ کارآفرینی و روحیه کار جمعی است. 
 
حجت‌الاسلام شاهرخی مسئله چهارم را فقدان الگوها و برنامه‌سازی متناسب برای مدیریت سبک زندگی اسلامی ایران و مسئله پنجم تضعیف جایگاه کارکردی ساختاری ارزشی خانواده عنوان کرد و افزود: مسئولان فرهنگی لرستان در مجموع ۲۰ پیشنهاد برای رسیدگی به این مسائل و چالش‌ها ارائه کرده‌اند و اقدامات جدی برای این حوزه‌ها در نظر گرفته شده است که امیدواریم با همکاری دستگاه‌ها و تعیین وظایف آنها و ابلاغ آن به نهادهای استان بتوان برای رسیدگی به آنها تلاش کنیم.
 
رئیس شورای فرهنگ عمومی لرستان با تاکید بر اینکه فرهنگ به عنوان یک مقوله مهم جنبه تشریفاتی ندارد، بیان کرد: انتظار این است دولت، جنبه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در شوراهای فرهنگ عمومی در استان‌ها و شهرستان‌ها را بیش از پیش مورد توجه قرار دهد؛ زیرا فرهنگ در همه حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جاری و ساری است و اگر بخواهیم در این حوزه پیشرفت داشته باشیم باید به مسئله فرهنگ توجه جدی شود.
 
به گزارش ایبنا، در جلسه امروز شورای فرهنگ عمومی کشور از سامانه مجازی دماوند (Damavand.net) که به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی راه‌اندازی شده است، رونمایی شد.
 
این سامانه با ارائه محتواهای متناسب با مخاطب داخل و خارج از کشور به معرفی رویدادهای مهم فرهنگی هنری کشور می‌پردازد.
 
همچنین در این جلسه از پوستر نخستین مسابقه ملی ارائه شخصیت پارسی با عنوان «پارس‌آرا» به همت شورای فرهنگ عمومی کشور نیز رونمایی شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها