سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
ارسال 500 نقاشی کودکان ایرانی برای حضور در مسابقه جهانی نقاشی کودکان 2023

رئیس هیات‌مدیره انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان از مشارکت این انجمن در سی‌ویکمین دوره مسابقه جهانی نقاشی کودکان 2023 ژاپن و ارسال 500 نقاشی به این مسابقات خبر داد.

فتح‌اله فروغی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به اقدامات انجمن برای شرکت در سی‌ویکمین دوره مسابقه جهانی نقاشی کودکان 2023 ژاپن، عنوان کرد: مرداد‌ماه سال جاری از طرف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نامه‌ای درباره اطلاع‌رسانی فراخوان شرکت در مسابقه به انجمن ارسال شد و هیات‌مدیره انجام آن را تصویب کرد.
 
وی با بیان اینکه مقرر شد انجمن کار تسهیل‌گری این فعالیت فرهنگی را با هدف حضور جمع گسترد‌ه‌تری از کودکان کشور در این رویداد بر عهده گیرد، ادامه داد: هرچند هدف این مسابقه ارتباط مستقیمی با اهداف انجمن نداشت، اما به‌عنوان یک موضوع مهم برای کودکان می‌توانست قابل توجه انجمن باشد.
 
فروغی افزود: در گام نخست لازم بود، حمایت‌کننده‌هایی را با خود همراه کنیم، در این میان شرکت محصولات فرهنگی هنری دنیای ماه پیشونی و گروه کارآفرینی پنتر موافقت کردند در این مسیر همراه انجمن باشند.
 
وی با بیان اینکه اقدامات اجرایی با تشکیل دبیرخانه شروع شد و به دلیل کمبود فرصت، تسریع در دستور کار قرار گرفت، گفت: از آنجایی که لازم بود اصل نقاشی‌ها به کشور ژاپن ارسال شود و این یکی از موضوع‌های جدی ما بود، برای ارائه دقیق اطلاعات مربوط به مسابقه و چگونگی ارسال آثار به مخاطبان، ترجمه کاتالوگ مسابقه و سوابق انجام و اطلاعات لازم استخراج شد.
 
فروغی افزود: همچنین پس از بررسی قوانین و مقررات شرکت در مسابقه و زمان‌بندی آن، پوستر و بروشور آماده و سایت و کانال تلگرامی و واتساپی انجمن محل ارائه اطلاعات و راه ارتباطی با مخاطبان معرفی شد.
 
وی با اشاره به انتشار اخبار مرتبط با این رویداد، گفت: علاوه بر آن خبرگزاری ایبنا، صفحه مجازی فروشگاه‌های ماه پیشونی تهران، بندرعباس و مشهد، سایت تعدادی از ناشران کتاب کودک، کانال نقاشان ایران و ... و البته روابط عمومی نهادکتابخانه‌های عمومی کشور برای اطلاع‌رسانی مشارکت داشتند.
 
فروغی با بیان اینکه  فعالیت‌های ترویجی علاوه بر اقدامات اطلاع‌رسانی از طریق شبکه‌های مجازی، برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست‌های ترویجی در فروشگاه‌های بوکتاب تهران، مشهد و بندرعباس هم در دستور کار قرار گرفت، عنوان کرد:  از تمام آثار رسیده به انجمن عکسبرداری شد تا برای استفاده احتمالی بعدی و ابعاد تشویقی مربوط، سوابق وجود داشته باشد.
 
به‌گفته وی، تعداد آثار رسیده به انجمن بیش از 500  نقاشی بود که 30 نقاشی‌ به لحاظ رعایت نکردن قوانین فیزیکی آثار، قابل ارسال تشخیص داده نشد؛ همچنین گستردگی جغرافیایی شرکت‌کنندگان به ترتیب بیشترین آثار ارسالی از استان خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و تهران بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها