جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
کتاب «آبدانانی‌ها» در حوزه هنری ایلام منتشر می‌شود

ایلام- نویسنده و ناشر ایلامی گفت: کتاب «آبدانانی‌ها» در گونه تاریخ شفاهی دفاع مقدس به روایت حاج عیسی جابری توسط حوزه هنری استان ایلام تدوین شده و به زودی چاپ و منتشر می شود.

یاسر بابایی به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام گفت: کتاب «آبدانانی‌ها» در قالب تاریخ شفاهی دفاع مقدس به روایت حاج عیسی جابری توسط حوزه هنری استان ایلام تدوین شده و به زودی چاپ و منتشر می شود.

 مولف این اثر گفت: حاج عیسی جابری راوی این کتاب؛ تاریخ شفاهی از سال ها قبل از تولد خود روایتگر زندگی مردم آبدانان است و سپس تا دوران بلوغ و ازدواج و وقوع انقلاب اسلامی از زاویه دید خود و مشاهداتش گفته است.

این نویسنده ایلامی ادامه داد: در ادامه روایت‌هایی از شروع جنگ و اثر آن در آبدانان، آوارگی‌ها و سپس پیوستن راوی «آبدانانی‌ها» به صف رزمندگان در قرارگاه بانروشان اشاره شده و خاطرات و مشاهداتی کمتر شنیده شده در گردان‌های محل خدمت راوی در این کتاب آمده که قطعا برای مردم و خصوصا جوانان و نوجوانان، خواندنی و جذاب خواهد بود.

نویسنده نمایشنامه‌های«تسبیح سرخ» و «دشت گل» ادامه داد: اوج این کتاب حضور بالای تعداد زیادی از جوانان و نوجوانان آبدانانی در گردان ۵۰۲ امام حسین(ع) لشگر ۱۱ امیرالمومنین(ع) ایلام است که در عملیات های مهم و فرااستانی مانند کربلای۱۰، نصر۴، شاخ شمیران و... شرکت کرده و حماسه ها آفریدند و خون شان سند هویت راستین این خطه از کشورمان است که سعی کردم در «آبدانانی‌ها» به بسیاری از شهدای آبدانان بپردازیم و نام شان را زنده کنم.

بابایی در پایان افزود: «آبدانانی‌ها» به همت حوزه هنری استان تدوین شده و مراحل مصاحبه، پیاده سازی و تدوین توسط اینجانب؛ پشت سر گذاشته و  در ۲۸۶ صفحه به زودی در اختیار علاقه مندان به تاریخ شفاهی دفاع مقدس قرار خواهد گرفت.

از یاسر بابایی تاکنون کتاب‌های «قاف نشین» با محوریت تاریخ شفاهی به روایت حاج «حسین قادری»، رمان واقع‌ گرای «مهر مهران» با موضوع اشغال مهران و «شیرشکار» در خصوص زندگی سردار شهید «مرتضی ساده میری» معروف به «هلتی» و... در حوزه دفاع مقدس منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها