شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
«بلوچستان در ادوار تاریخ» پس از شانزده سال از درگذشت مولف منتشر شد

«کتاب بلوچستان در ادوار تاریخ، تألیف زنده‌یاد سید امان‌الله سید زاده که به بررسی جغرافیا، تاریخ، تمدن، زبان و ادبیات، فرهنگ و آداب‌ورسوم بلوچستان می‌پردازد که در چهار جلد از سوی انتشارات کتاب بلوچ منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، انتشارات بلوچ کتاب «بلوچستان در ادوار تاریخ؛ ررسی جغرافیا، تاریخ، تمدن، زبان و ادبیات، فرهنگ و آداب و رسوم و …» اثر زنده‌یاد امان‌الله سیدزاده را منتشر کرد. این کتاب به بررسی جغرافیا، تاریخ، تمدن، زبان و ادبیات، فرهنگ و آداب‌ورسوم بلوچستان می‌پردازد که در چهار جلد از سوی انتشارات کتاب بلوچ منتشر شد.

محمد صدیق دهواری و سید سیروس سیدزاده (پسر مولف) کار بازنویسی و ویراستاری این کتاب را انجام دادند. در این کتاب وقایع و رخدادهای تاریخی سیستان و بلوچستان ایران، بلوچستان پاکستان و مناطق بلوچ‌نشین افغانستان؛ همچنین دیگر مناطق بلوچ‌نشین و مهاجرت‌های تاریخی از دوره‌های پیش از تاریخ تا دوران معاصر ذکرشده است.

خواننده از خلال مطالعه کتاب متوجه این نکته می‌شود که زنده‌یاد سید زاده به بیان وقایع تاریخی به‌عنوان یک تاریخ‌نگار بسنده نکرده، بلکه به عنوان یک محقق دردمند جامعه بلوچستان که مشکلات را با جسم و جان و روح خویش درک کرده است به بیان پیشنهادها و ارائه راهکارها نیز پرداخته است.

سید امان‌الله سیدزاده؛ فرزند مرحوم سید عبدالرحمن شاید برای نسل جدید ناشناخته باشد اما نسل گذشته و بزرگان قوم در گوشه و کنار استان با او آشنایی کامل دارند. زیرا او صحراها و کوه‌های بلوچستان را در سرد و گرم روزگار گذراند و با صاحبان اندیشه، خرد و معمرین نشست و برخاست کرد تا مشاهدات و یافته‌های تحقیقی خود را با اطلاعات و یافته‌ها و مطالعات کتابخانه‌ای خود تطبیق دهد.

انتشارات بلوچ کتاب «بلوچستان در ادوار تاریخ؛ ررسی جغرافیا، تاریخ، تمدن، زبان و ادبیات، فرهنگ و آداب و رسوم و …» اثر زنده‌یاد امان‌الله سیدزاده را در ۵۵۶ صفحه منتشر کرد. بهای این مجموعه چهارجلدی ۲,۷۰۰,۰۰۰ تومان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها