چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۵
«ادب، آداب دارد» در راه انتشار مجدد

آداب مجموعه‌اي از مهمترين فعاليت‌هاي زندگي ديني، ‌فردي و اجتماعي در كتابي با نام «ادب، آداب دارد» به قلم بيژن شهرامي از سوي موسسه بوستان كتاب به زودي تجديد چاپ مي‌شود._

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالهادی اشرفی، مدیر تولید موسسه بوستان کتاب، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ضمن بيان اين موضوع اظهار كرد: در اين مجموعه 170 آداب از آداب اسلامي، اجتماعي و فردي به‌طور اختصار تشريح شده‌اند تا مسلمانان با عمل به آنها بتوانند براي اصلاح رفتار خود گام بردارند.

وي افزود: با توجه به محتواي اين اثر، لازمه مؤدب‌بودن، شناخت آدابى است كه مى‌بایست به آن‌ها پاى‌بند بود، آدابى سودمند و برگرفته از آموزه‌هاى درخشان اسلام و فرهنگ غنى ایرانى، آدابى كه مى‌توان آنها را در گفتار و رفتار انسان‌هاى فرهیخته و پارسا دید و با عمل به آنها مانند این انسان‌ها زیست. 

حجت‌الاسلام والمسلمین اشرفی با بيان اين كه در اثر حاضر، مهم‌ترین این آداب، با قلمى روان و به‌شكلي خلاصه‌ گردآوري شده‌اند، متذكر شد: كتاب‌هاي احكام جهاد، هزار و يك نكته درباره نماز، چهل حديث ولايت، اين‌گونه معاشرت كنيم، نماز و عبادت امام حسين(ع)، آموزش احكام، آداب سفر حج، مفاتيح‌الجنان، خصائص‌الرسول، اصول كافي، نصايح، لطايف و تفسير نمونه  از منابع مورد استناد مولف در تأليف اين اثر به شمار مي‌روند.

وي خاطرنشان كرد: كتاب‌هاي نهج‌الفصاحه، فرهنگ تعليم و تربيت اسلامي، غررالحكم و دررالكلم، چهل حديث، كليد قرآن، تحقيقي در فضيلت صلوات، رساله اجوبة‌الاستفتائات، معراج‌السعاده و امر به معروف و نهي از منكر، از ديگر منابع استفاده شده در نگارش اين كتاب‌اند. 

چاپ دوم كتاب «ادب، آداب دارد» از سوي موسسه بوستان كتاب در شمارگان 1500 نسخه، 156 صفحه، قطع رقعی و جلد شومیز به زودي روانه بازار نشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط