چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
کتابی که به نقش ترکیه در سیاست بین‌الملل می‌پردازد

«در جستجوی استقلال استراتژیک» کتابی که درباره سیاست خارجی ترکیه در عصر گذار نظام بین‌الملل است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، جدیدترین کتاب‌های انتشارات موسسه فرهنگی مطالعات و تحقیقات بین‌المللی ابرار معاصر تهران با عنوان «در جستجوی استقلال استراتژیک» در مرکز جامع کتب رسانه آماده عرضه به علاقه‌مندان است. این کتاب به نوشته ولی گل محمدی درباره سیاست خارجی ترکیه در عصر گذار نظام بین‌الملل است.

درباره کتاب بخوانیم:
با عنایت به اهمیت روزافزون نقش ترکیه در سیاست بین‌الملل به‌ویژه محیط پیرامونی ایران، این اثر می‌تواند افق نظری و تجربی فهم مراکز تصمیم‌گیری کشور، پژوهشگران و ناظران عمومی از پویایی‌های سیاست خارجی ترکیه را گسترش دهد. علاوه بر اینکه تحولات سیاست خارجی ترکیه به‌طور فزاینده‌ای در کانون پژوهشی و سیاست‌گذاری بسیاری از کشورهای جهان در جوامع غربی و شرقی قرار گرفته است، اما این مسئله از فقدان ادبیات پژوهشی و تحلیلی در کشور ما رنج می‌برد.

نگارنده امیدوار است تا انتشار این اثر گامی روبه‌جلو و روشنگر در راستای فهم نظام‌مند تحولات نوین سیاست و حکومت معاصر ترکیه باشد تا به‌منظور تأمین منافع ملی کشور در تعامل و برخوردهای خود با این همسایۀ قدرتمند و ماجراجو بازاندیشی کنیم.

این کتاب می‌تواند مرجعی پژوهشی و تحلیلی برای متولیان دستگاه دیپلماسی، تصمیم‌گیران مراکز امنیتی _ دفاعی، دانشجویان و پژوهشگران روابط بین‌الملل و مطالعات منطقه‌ای کشور به‌ویژه علاقه‌مندان به حوزۀ مطالعات ترکیه باشد. نگارنده از دیدگاه‌های ارزشمند پژوهشگران ایرانی و ترکیه‌ای در تقویت ایده اصلی و محتوای کتاب کمال تقدیر و تشکر را دارد که اسامی برخی از این بزرگواران در فصول کتاب (به فراخور بحث) آورده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها