سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳
تجدید عهد کتابداران پارسیانی با شهدا تا انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در بندرخمیر

هرمزگان - تجدید عهد کتابداران پارسیانی با شهدا، انعقاد تفاهم نامه همکاری در بندرخمیر و … عناوین اخبار برنامه‌های کتاب محور هفته کتاب در هرمزگان است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، دستگاه‌های مختلف فرهنگی هرمزگان در هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، برنامه‌های پر تعدادی با محوریت کتاب برگزار می‌کنند که بخشی از این برنامه‌ها را در ادامه می‌خوانید.

ویژه برنامه کودکان کم شنوا و ناشنوا در بندرعباس

اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بندرعباس با همکاری مدرسه پیوند به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، ویژه برنامه هفته کتاب و کتابخوانی با حضور کودکان کم شنوا و ناشنوا برگزار می‌کند.

این برنامه ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه (۲۴ آبان ماه) همزمان با سی و یکمین دوره هفته کتاب در بخش ویژه ناشنوایان کتابخانه اندیشه آیت الله خامنه‌ای بندرعباس برگزار می‌شود.

تجدید عهد کتابداران پارسیانی با شهدا

کتابداران کتابخانه‌های شهرستان پارسیان در غرب هرمزگان در یک اقدام همدلانه به تجدید عهد با آرمان‌های شهدا و امام شهدا داشتند.

این کتابداران ضمن غبار روبی از مزار شهدای گمنام شهرستان پارسیان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با شهدا تجدید عهد کردند.

نشست نماینده ویژه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در جزیره هرمز با بخشدار این بخش

وحید امیری نماینده ویژه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در جزیره هرمز با بنده بخشدار بخش هرمز دیدار و طی نشستی به بررسی وضعیت موضوعات و مسائل و مشکلات حوزه فرهنگ و هنر پرداخت.

بخشدار جزیره هرمز ضمن قدردانی از تلاش‌های این حوزه با پرداختن به برخی مسائل پیش رو خصوصاً در بخش فرهنگ عمومی خواستار همکاری و توجه بیشتر به مسائل فرهنگی و هنری ازطریق استان شد.

امیری در این دیدار نیز گزارشی از روند برنامه ها و فعالیت و همچنین روند پیگیری عملیات پروژه تعمیر و تجهیز مجتمع فرهنگی گزارشی ارائه کرد.

کتابدار پارسیانی با «دیگچه و ملاقچه» به میان دانش‌آموزان رفت

در هفته کتاب و کتابخوانی، کتابدار پارسیانی با «دیگچه و ملاقچه» به میان دانش‌آموزان رفت.

حلیمه روشن زاده کتابدار کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) پارسیان در هفته کتاب و کتابخوانی، با کتاب «دیگچه و ملاقچه» به میان دانش آموزان این شهرستان رفت.

در کتاب «قصه دیگچه و ملاقه» داستان دو پادشاه با نسبت فامیلی خیلی دور است که در روزگاران بسیار دور نیز آن دو که یکی در سمت چپ و دیگری در سمت راست کوهی بلند فرمانروایی می‌کردند به مناسبت تولد فرزندشان که تازه به دنیا آمده بود بستگانشان را برای شرکت در جشن بزرگی که تدارک دیده بودند، دعوت کردند.

اما جده یکی از دخترعموهای ناتنی درجه سیزدهم که خیلی هم زودرنج بود و به طور اتفاقی با پادشاه دست چپی و پادشاه دست راستی به یک اندازه نسبت خانوادگی داشت، از چشم هر دو نفر دور ماند. و این آغاز ماجرایی است که به نظر می‌رسد هیچ وقت تمام شدنی نیست. ماجرایی که از خواندن آن حتماً لذت خواهید برد.

کتاب «قصه دیگچه و ملاقه» اثر میشائیل انده و ترجمه سیامک گلشیری، در ۵۶ صفحه دررقطع وزیری با جلد نرم از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان است که سال ۱۴۰۱ وارد بازار کتاب شده است.

میشائل آندرئاس هلموت انده نویسنده آلمانی ادبیات کودک و نوجوان و ادبیات فانتزی بود.او به خاطر اثری با نام داستان بی‌پایان مشهور است. دیگر آثار مشهور او مومو، جیم دکمه‌ای و لوک راننده و جادوگرانی که خودشان را جادو کردند است.

درخشش شاعران و سایر هنرمندان هرمزگانی در چهل و یکمین مسابقات کشوری امید فردا

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان از درخشش دانش آموزان شاعر و سایر هنرمندان هرمزگانی در چهل و یکمین مسابقات کشوری فرهنگی، هنری امید فردا خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان از درخشش دانش آموزان هرمزگانی در چهل و یکمین مسابقات کشوری فرهنگی، هنری امید فردا خبر داد و گفت: مسابقات فرهنگی، هنری دانش آموزان سراسر کشور به میزبانی اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد که استان هرمزگان با کسب ۱۷ عنوان برتر خوش درخشید.

محمد قویدل افزود: در این دوره از مسابقات دانش آموزان مدارس دکتر حسابی و زینبیه میناب به ترتیب در رشته سرود پسران و دختران در سطح کشور حائز مقام اول شدند.

وی ادامه داد: مدارس شهید برخورداری، شهید اسدالله رئیسی و آیت‌الله خامنه‌ای از ناحیه یک بندرعباس و مدارس دخترانه اندیشه و الغدیر از منطقه کیش با پشت سر گذاشتن سایر رقبای کشوری در بخش نقاشی همگانی مقام برگزیده چهل و یکمین مسابقات فرهنگی، هنری امید فردا را کسب کردند.

قویدل اضافه کرد: انگشتان هنرمند دانش آموزان عرفان خوش‌کام و الینا بحرینی از مدارس آیت‌الله خامنه‌ای و حضرت فاطمه شهرستان حاجی‌آباد در رشته گلیم‌بافی افتخار آفرید و مقام اول این دوره از مسابقات را به ارمغان آورد.

این مقام مسئول یادآور شد: حانیه شجاعی و سیده زهرا موسوی از شهرستان‌های بندرلنگه و میناب در رشته شعر، محمد ایمانی و یگانه حاتمی از شهرستان‌های قشم و ناحیه دو بندرعباس و مریم ذاکری نژاد، مبینا سرپاکه و نرگس معینی به ترتیب از شهرستان‌های میناب، ناحیه دو بندرعباس و حاجی آباد از دیگر افتخار آفرینان استان در رشته های ساخت وب سایت، ویدئوکست و نماهنگ بودند که جا دارد از تمامی مربیان و مدیران مدارس به دلیل رشد و معرفی این استعدادهای درخشان به جامعه هنری استان تقدیر کرد.

معرفی کتاب «نگو نمی‌توانم» در پارسیان

کتاب «نگو نمی‌توانم» از آثار محمدرضا سرشار مشهور به رضا رهگذر، نویسنده، پژوهشگر، منتقد ادبی و گوینده برنامهٔ رادیویی قصه ظهر جمعه است.

این کتاب، داستانی آموزشی است که هم به والدین شیوه‌ای تربیتی را آموزش می دهد و هم به کودک، اعتماد به نفس داشتن را می‌آموزد.

داستان این کتاب اینگونه است که پدری برای اینکه به پسرش نقاشی کردن را یاد بدهد، هر بار خانه‌ای می‌کشد و بخشی از آن را نمی‌کشد تا پسرک آن را کامل کند. مثلاً یک بار در را نمی‌کشد و یک بار پنجره را و یک بار دیوار و سقف را؛ سرانجام به پسرک نشان می‌دهد که او «همۀ خانه را تکه تکه کشیده است و کافی است آنها را در کنار هم بکشد. پس هر کار بزرگی از چند کار کوچک درست شده است و دیگر نگو نمی‌توانم.»

این کتاب به همت حلیمه روشن زاده - کتابدار کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) پارسیان برای کودکان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی معرفی شد.

انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاه پیام نور بندرخمیر و اداره کتابخانه عمومی

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی صادق دهقان رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بندرخمیر ضمن حضور در دانشگاه پیام نور با رییس و کارکنان دانشگاه دیدار کرد.

در این دیدار، دهقان گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات انجام گرفته توسط اداره کتابخانه‌ها به منظور پیشبرد و توسعه فرهنگ کتابخوانی ارائه کرد.

در ادامه محمودی رییس دانشگاه پیام نور بندرخمیر ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی از آمادگی دانشگاه برای همکاری متقابل با اداره کتابخانه‌های عمومی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی خبر داد.

در این دیدار تفاهم نامه‌ای بین دانشگاه پیام‌نور و اداره کتابخانه عمومی شهرستان بندرخمیر به منظور استفاده از توانایی‌های علمی پژوهشی دانشگاه و فراهم کردن استفاده از ظرفیت‌های مطالعاتی و پژوهشی و همچنین برگزاری برنامه‌های فرهنگی پیرامون کتاب و کتابخوانی منعقد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها