چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
وضعیت ساخت و تجهیز کتابخانه در همدان مطلوب است

همدان - فرماندار همدان گفت: ساخت کتابخانه، تامین کتاب و دسترس‌پذیری آن در همدان وضعیت مطلوبی داشته و به خوبی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، مسلم مخفی ظهر چهارشنبه در انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان با بیان اینکه در حوزه زیرساخت‌های کتابخوانی اقدامات خوبی انجام شده است اظهار کرد: ساخت کتابخانه، تأمین کتاب و دسترس‌پذیری آن به خوبی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه باید کتابخوان کردن افراد را از مدارس شروع کنیم، افزود: تبیین اهمیت کتاب، معرفی خوب کتاب و تبلیغ آن هنری است که باید به خوبی انجام شود.

بهسازی کتابخانه‌های عمومی در حال انجام است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان نیز گفت: با برگزاری نشست‌های بصیرت‌افزایی به دنبال پاسخ دهی به سئوالات کودکان و نوجوانان در حوزه‌های مختلف به ویژه مسأله غزه و رژیم کودک‌کش صهیونیستی هستیم.

عاطفه زارعی با بیان اینکه پرداختن به مسئله غزه و فلسطین به عنوان یکی از مسائل اصلی جهان اسلام از رسالت‌های کتابخانه‌های عمومی است خاطرنشان کرد: ما به دنبال این هستیم که بر مدار کتاب و تفکر پیش برویم.

وی با اشاره به اینکه طرح کتابت قرآن در کتابخانه‌های عمومی انجام می‌شود عنوان کرد: در پی اهانت به قرآن کریم طی چند ماه، طرح کتابت قرآن کریم در کتابخانه‌های عمومی استان همدان همزمان با کتابخانه‌های عمومی کشور برنامه‌ریزی شده که در طی این اقدام کودکان و نوجوانان به کتابت قرآن کریم خواهند پرداخت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان با تأکید بر اینکه بهسازی فضاهای کتابخانه‌ای در حال انجام است یادآور شد: سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی همدان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان همدان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها در ترویج فرهنگ کتابخوانی یاریگر کتابخانه‌های عمومی باشند خاطرنشان کرد: در این زمینه همکاری خوبی با آموزش و پرورش صورت گرفته و بیش از ۳۵۰ بازدید مدرسه‌ای نیز پیش‌بینی شده و در حال انجام است.

عضویت بیش از ۲۷ هزار نفر در کتابخانه‌های همدان

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان نیز اظهار کرد: ۲۷ کتابخانه عمومی شامل ۲۳ کتابخانه شهری، سه کتابخانه روستایی و یک کتابخانه سیار شهری با زیربنای ۱۹ هزار و ۴۶۶ متر مربع در همدان وجود دارد.

سید علی اصغر حسنی طباطبایی افزود: در این کتابخانه‌ها ۵۱۹ هزار و ۳۰۶ نسخه کتاب وجود دارد که در حال حاضر ۲۷ هزار و ۲۰۸ عضو از این خدمات استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۲۱ هزار و ۷۸۵ جلد کتاب در سال جاری به کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان اهدا شده است، گفت: طی ۶ ماه نخست سال جاری یک‌هزار و ۹۰۴ برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان اجرا شده است.

طباطبایی ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان به وای فای راگان مجهز شدند در حالی که در ابتدای سال جاری تنها ۱۰ کتابخانه به این سیستم مجهز بودند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی با موضوع اهمیت مشارکت در انتخابات در کتابخانه‌های عمومی شهرستان برگزار شده است گفت: نشست کتابخوان انتخاب اصلح با هدف تشویق به مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در کتابخانه مرکزی همدان برگزار شد.

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان همدان تأکید کرد: در حال حاضر سه محفل ادبی و سه مخفل قرآنی در کتابخانه‌های عمومی سطح شهرستان همدان در حال فعالیت هستند و ۳۲۵ برنامه فرهنگی برای هفته کتاب پیش‌بینی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها