چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۸
کتاب «جستارهایی در تاریخ همدان» رونمایی شد

همدان - کتاب «جستارهایی در تاریخ همدان» تالیف عبدالله مظاهری در همدان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، شامگاه چهارشنبه کتاب «جستارهایی در تاریخ همدان» تالیف عبدالله مظاهری همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در محفل انجمن‌های ادبی و در جمع بزرگان و شاعران رونمایی شد.

در این مراسم یکی از شاعران و غزل‌سرایان همدانی اظهار کرد: در کتاب جستارهایی در تاریخ همدان نام ۲۶ پیامبر و سرگذشت آنها درج شده است.

محمد پیله‌ور بیان کرد: همه موجودات اعم از جانوران، نباتات و انسان‌ها تاریخی دارند و مسیر حرکت، آغاز و انجام و مبدایی دارند که سرنوشت آنها را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه امروز از کتابی رونمایی می‌کنیم که موضوع آن تاریخ بوده و مولف آن استاد دانشگاه و معلم دبیرستان است گفت: استاد مظاهری در گروه تاریخ و انجمن تاریخ همدان از گذشته تاکنون بسیار فعال بوده به طوری که فصلنامه‌های استاد مظاهری نیز در آن دوران چاپ می‌شد.

پیله‌ور به مواردی در خصوص کتاب جستارهایی در تاریخ همدان نیز اشاره و عنوان کرد: طرح روی جلد کتاب جام طلایی داریوش است که نفیس ترین اثر بدست آمده از هگمتانه است و در کتاب از تصاویر مرتبط با موضوع و نقشه‌های مختلف هر بخش که موقعیت همدان را در ادوار مورد بحث نشان می‌دهد، استفاده شده است.

وی اضافه کرد: گاهی فاصله‌های زمانی کوتاه و بلندی بین مقالات وجود دارند که مسکوت مانده‌اند که این مسئله حوالی و تسلسل تاریخی را دچار خدشه می‌کند و کمبود کتب تاریخی معتبر از یکسو و نیت و قصد مولف برای بازگویی برای اهم اتفاقات که اکنون یکجا گنجانده شده‌اند تا حدی آن را توجیه می‌کند.

کتاب به تنهایی یک رسانه قوی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اظهار کرد: امیدواریم شرایطی پیش بیاید که مردم نسبت به مطالعه توجه بیشتری داشته باشند.

مسعود ویژه با بیان اینکه کتاب یک رسانه محسوب می‌شود چرا که انسان را به معنای واقعی درگیر می‌کند افزود: در مطالعه کتاب یادگیری عمیق است اما اطلاعات فضای مجازی سطحی است و با ترویج فرهنگ کتابخوانی افراد به سمت مطالعه سوق می‌یابند.

وی ضمن تاکید بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی خاطرنشان کرد: آنچه فرهنگ همدان را ماندگار می‌کند همان اصالت و تاریخ ماندگار شهر ماست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها