شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱
تجلیل از کتابخوانان گروه ادبی «یاران اقلیم عشق» در شیراز

فارس- همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی تجلیل از کتابخوانان گروه ادبی «یاران اقلیم عشق» در عمارت تاریخی نصیر نظام شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، گروه ادبی «اقلیم عشق» به سرپرستی و مدیریت مژگان وفایی که از ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ و همزمان با بزرگداشت شاعر ملی خیام نیشابوری فعالیتشان را با رویکرد توجه به کتاب، کتابخوانی و خوانش کتاب آغار کردند در یک دورهمی صمیمانه که شامگاه شنبه ۲۷ آبان جاری در عمارت تاریخی نصیرنظام گردهم آمدند تا از کتابخوانان و فعالان ادبی خود در بیستمین دورهمی گروه فرهنگی «شاهدان شیراز» تجلیل و تقدیر کنند.

مژگان وفایی که تحصیلات ادبیات و هنر دارد و در زمینه های نقاشی و طراحی، نویسندگی و… فعالیت دارد در این دورهمی که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برپاشد اظهار کرد: عمده ترین فعالیت گروه یاران اقلیم عشق پاسداری از ادبیات کهن ایران زمین و حفظ مواریث معنوی کشور عزیزمان ایران است.

وی با قدردانی از محمدرضا رفیعی راد مدیر مجموعه اقامتی و گردشگری نصیرنظام شیراز که فضای برگزاری جلسات دورهمی‌های فرهنگی را فراهم آورده و می آورند افزود: یاران اقلیم عشق در زمینه هایی همچون شاهنامه خوانی، خیام خوانی، حافظ خوانی، بوستان خوانی، سعدی جان، خوانش دوبیتی های باباطاهر، استاد شهریار، سهراب سپهری، هزار و یک شب، کلیله و دمنه، مناجات نامه خواجه عبداله انصاری، پروین اعتصامی و خوانش کتاب‌های ایران و جهان فعال هستند.

وی با بیان برگزاری جلسات ارزشمند دورهمی شاهدان شیراز که هر هفته در گذر نصیرنظام و در عمارت تاریخی راد برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: هر هفته در کافه کتاب عمارت نصیرنظام دورخوانی کتاب و هر ماه جلسات ماهیانه نقد و بررسی کتابهای مختلف انجام می‌گیرد که همین جا لازم است از تلاش‌های فرهنگی سید محی الدین حسینی ارسنجانی فعال فرهنگی و از اهالی رسانه و دبیر اجرایی شاهدان شیراز که امکان حضور چهره های نامدار فرهنگ و ادب و هنر در مراسم تجلیل از فرهنگوران را فراهم می آورند تشکر نمایم.

وفایی اظهار امیدواری کرد: امید آنکه اینگونه جلسات با حضور بزرگان علم و فرهنگ که مرتبط با نشاط و شادی مردم می‌شود مکرراً و مستمرا در این مجموعه ها و در بافت زیبای تاریخی شیراز برگزار گردد.

وی در پایان از تمامی دست اندرکاران و همکاران برپایی این دورهمی‌های صمیمانه و ماندگار که موجب تلطیف روحیه و رضایتمندی فعالان حوزه فرهنگی و کتابخوانان شیرازی شده و می‌شود، تقدیر و تجلیل کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها