پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶
طرح سراسری کتابت قرآن کریم در مرقد مطهر امامزاده بانو فاطمه اُخری (س) برگزار شد

گیلان- طرح سراسری کتابت قرآن کریم با حضور شماری از مدیران در مرقد مطهر حضرت فاطمه اُخری (س) خواهر گرانقدر حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و با مشارکت اعضای کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی شهر رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در رشت، طرح سراسری کتابت قرآن کریم با هدف تجلی و پیوند برنامه های موضوعی قرآن و عترت در کتابخانه‌های عمومی با برنامه‌های ترویج کتابخوانی برگزار شد.

بر این اساس و با توجه به اهانت‌های اخیر به این کتاب مقدس در اروپا و نظر به اینکه کتابت قرآن کریم سنتی دیرینه از زمان پیغمبر (ص) دارد، طرح سراسری کتابت قرآن کریم به همت محافل قرآنی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به منظور انس بیشتر اعضای کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی با قرآن شکل گرفته است.

این طرح در ایام هفته کتاب از تاریخ ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه در استان های کشور برگزار شد اما در گیلان با کمی تاخیر این برنامه برگزار شد.

این طرح با اختصاص سهمیه کتابت به هر استان اجرا می‌شود که بر این اساس شامل کتابت ۶۰۴ صفحه از قرآن کریم در ۱۵ سطر است که بنا بر تعداد کتابخانه‌های عمومی هر استان و علاقمندان محافل قرآن و عترت در استان‌ها تقسیم شده است.

هر استان با شناسایی علاقه‌مندان و تعداد صفحات در اختیار گذاشته شده این ویژه برنامه را برگزار کرد. طرح کتابت قرآن کریم با حضور ۳۰ دانش آموز اعضای کتابخانه‌های عمومی گیلان در رشت برگزار شد.

در پایان نیز با جمع‌آوری برگه‌های مرقوم شده به قرآن دست‌نویس توسط کودکان و نوجوانان، نسخه‌هایی در قطع رحلی صحافی شده و منتشر خواهد شد.

رونمایی از طرح اهدای کتاب اهدای دانایی و نذر کتاب از دیگر محورهای این ویژه برنامه فرهنگی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها