سه‌شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
بزرگداشت پروفسور سید حسن امین برگزار می‌شود

بزرگداشت پروفسور سید حسن امین در تالار فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) خانه اندیشمندان علوم انسانی سه‌شنبه هفتم آذرماه ۱۴۰۲ مراسم بزرگداشت و تکریم برای دکتر سید حسن امین، پرفسور پرآوازه کشور برگزار می‌کند. تجلیل از استاد امین، تجلیل از علم و دانش است زیرا ایشان بیش از پنجاه سال است که مدام در پی کسب دانش و نشر و پخش آن است. وی از خاندان و خانواده فرهنگ‌پروری است. روحیه دانش‌پژوهی و استعداد شگرف وی باعث شده که در علوم گوناگون و حتی گاه کاملاً متفاوت دارای تبحر در حد صاحب نظر بودن است.

برای مثال وی حقوقدان است که دریای وسیع علم حقوق را با شاخه‌های گوناگون آن می‌داند و جالب تر آنکه از معدود افراد دانشمند علم حقوق است که تاریخ این علم را به نگارش در آورده است و کتاب تاریخ حقوق وی از منابع اصلی این موضوع علمی است. امین تاریخدان است و با تسلط به دو علم تاریخ و حقوق می‌توان تاریخ حقوق را نوشت. این در حالی است که استاد امین، شاعر و ادیب و نویسنده و دانشمندی است که کتاب مهم «شاهنامه امین» را سروده و تالیف کرده است و ایرانشناسی نیز یکی از زمینه‌های فعالیت وی است.

دکتر محمد رسولی، مدیر موسسه فرهنگی بزرگمهر حکیم، همیشه درباره پرفسور سید حسن امین می‌گوید: «او استاد علم و اخلاق» است. مردی است با دریای دانش و کوه حلم و بردباری و در عین حال فروتن و با اخلاق و خونگرم و مهربانی.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیک مهر CH ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    ایشان بزرگ مردی هستند که شایستگی حتی از اولین مسولین دولتی ایران باشند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها