سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲
اشعار فاخر می‌تواند ذائقه شنیداری و دیداری کودکان و نوجوانان را رشد و تغییر دهد

هرمزگان - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان گفت: اشعار فاخر می‌تواند ذائقه شنیداری و دیداری کودکان و نوجوانان را رشد و تغییر دهد.

پروین پشتکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از برگزاری مرحله استانی دومین جشنواره ملی سرود آفرینش خبر داد.

وی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با رویکرد ترویج فعالیت گروهی در میان نوجوانان، تربیت و خلاقیت، این فعالیت را مغتنم شمرده و به سنت پیشینیان به واسطه سرود و موسیقی به دنبال تعمیق حکمت و معرفت انسانی است.

پشتکوهی افزود: انتخاب آهنگ و شعرهای مناسب و تلفیق آن به شکل سرودهای فاخر و جذاب می‌تواند ذائقه شنیداری و دیداری کودکان و نوجوانان را رشد و تغییر دهد و باعث شود با شناخت کرامت انسانی خود تسلیم شنیدن هر نغمه و آوازی نشوند.

پشتکوهی هدف از برگزاری این جشنواره را بسط، تعمیق و ترویج هنر ارزشمند و انقلابی سرود در راستای ترویج فرهنگ انقلاب، کشف استعدادهای برتر اعضا و دانش آموزان در عرصه های هنری، تقویت روحیه مشارکت، همکاری، نشاط و شادابی در مخاطبان و مهارت افزایی و پایدارسازی اعضا عنوان کرد.

مدیرکل کانون هرمزگان بیان کرد: علاقمندان می توانند در گروه اعضای مراکز کانون کودکان، نوجوانان و جوانان بین (۲۲-۷) سال اعم از مراکز ثابت یا سیار روستایی عادی و فراگیر و گروه‌های آزاد دولتی و مردمی در موضوعات جشنواره شامل سرزمین من ایران، وطن، پرچم و....، دفاع مقدس، ایثار و شهادت، نام آوران شخصیت‌های تاریخی و انقلابی، مراسم و مناسبت‌های ملی و آیینی و آزاد شرکت کنند.

گفتنی است؛ مرحله استانی جشنواره ملی سرود آفرینش در مرحله استانی پایان بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد و علاقمندان تا ۳۰ آذر فرصت دارند تا آثار خود را در سامانه جشنواره کانون بارگذاری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها