یکشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
ارسال بیش از ۲۰۰ اثر به کنگره ملی حضرت زهرا (س)

آذربایجان‌غربی _ مدیر ستاد اقامه نماز آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۲۰۰ اثر از استان‌های مختلف کشور به کنگره ملی حضرت زهرا (س) ارسال شده است.

حجت الاسلام محمد پناهی، در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، افزود: دومین کنگره ملی حضرت زهرا (س) به همت ستاد اقامه نماز استان آذربایجان‌غربی و فرهنگسرای جوان ارومیه ۲۸ و ۲۹ آذر ماه به مدت دو روز در ارومیه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ اثر از استان‌های مختلف کشور به کنگره ملی حضرت زهرا (س) ارسال شده، گفت: پژوهشگرانی از سیستان و بلوچستان، خراسان‌رضوی، خراسان جنوبی، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، تهران و قم آثار خود را به این کنگره ملی ارسال کرده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه بیشترین آثار ارسالی مربوط به استان‌های خراسان رضوی و قم است، افزود: دومین کنگره ملی حضرت زهرا (س) در ۱۵ محور و هشت موضوع پیش بینی شده است و هدف از گستردگی موضوعات بهره‌گیری از زبان، هنر فرهنگ و رسانه در نشر و تبیین بینش ائمه اطهار (ع) و به ویژه بانوی برگزیده اسلام است.

حجت الاسلام پناهی ادامه داد: عکس، مداحی، مجسمه، موشن‌گرافی، صنایع‌دستی، پادکست، خوشنویسی، خوب‌نویسی، رسانه، شعر، مقاله، پوستر، کتاب، نقاشی، سرود، نمایش و کتابچه از جمله محورهای این گنگره است.

افزایش ۲.۵ برابری آثار ارسالی به کنگره ملی حضرت زهرا (س)

مدیر ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی افزود: سال گذشته ۸۰ اثر به کنگره حضرت زهرا (س) ارسال شده بود که امسال آثار ارسالی به کنگره افزایش قابل توجهی داشته و ۲.۵ برابر شده است.

مدیر ستاد اقامه نماز آذربایجان‌غربی افزود: موضوعات کنگره ملی حضرت زهرا (س) نیز خطبه فدک حضرت زهرا (س)، نماز و فضائل اخلاقی سیره فاطمی، سبک زندگی حضرت زهرا (س) و امام علی (ع)، عبادات و مناجات حضرت زهرا (س)، ولایتمداری در مسیر فاطمی، راهکار ترویج فرهنگ فاطمی و تعاملات اجتماعی حضرت زهرا (س) است.

حجت الاسلام پناهی ادامه داد: زمان ارسال آثار تا ۲۰ آذرماه تعیین شده بود و از ۲۳ آذر به بعد مرحله داوری آغاز شده است.

وی با بیان اینکه محورهای این کنگره نیز گسترش یافته است، افزود: دومین کنگره ملی حضرت زهرا (س) در ۱۵ محور و هشت موضوع پیش بینی شده است و هدف از گستردگی موضوعات بهره‌گیری از زبان هنر، فرهنگ و رسانه در نشر و تبیین بینش ائمه اطهار (ع) به‌ویژه بانوی برگزیده اسلام است.

به گزارش ایبنا؛ دومین کنگره ملی حضرت زهرا (س) ۲۸ و ۲۹ آذرماه سال‌جاری در فرهنگسرای جوان ارومیه با ارائه مقالات برتر، نمایش آثار برگزیده، اجرای تعزیه‌های کنگره و تجلیل از آثار برتر برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها