یکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷
کتاب «تاریخ فشرده انگلستان» منتشر می‌شود

در کتاب «تاریخ فشرده انگلستان» از میان قرن‌ها کشمکش بین پادشاه و پارلمان، جنگ استقلال آمریکا، ظهور و سقوط امپراتوری بریتانیا و دو جنگ جهانی عبور می‌کنیم و درمی‌یابیم که چگونه پوپولیسم برگزیت و رجال جدیدش را پدید آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ کتاب «تاریخ فشرده انگلستان؛ امپراتوری و تجزیه - از آنگلوساکسون‌ها تا برگزیت» نوشته جیمز هاؤز با ترجمه حسن افشار از سوی نشر مرکز در دست انتشار است.

سفری در ۲۰۰۰ سال تاریخ انگلستان با ردیابی مرز پنهان جنوب و شمال آن و نظام طبقاتی ریشه‌دار هزار ساله‌ای که مانندش در هیچ کجای دیگر جهان یافت نمی‌شود. در این کتاب از میان قرن‌ها کشمکش بین پادشاه و پارلمان، جنگ استقلال آمریکا، ظهور و سقوط امپراتوری بریتانیا و دو جنگ جهانی عبور می‌کنیم و درمی‌یابیم که چگونه پوپولیسم برگزیت و رجال جدیدش را پدید آورد.

نیک کُهِن، آبزرور می‌گوید: «هیچ‌کس به زیبایی جیمز هاؤز تاریخ نمی‌نویسد و به ورزیدگی او گذشته را برای درک حال به کار نمی‌بندد. این کتاب اثر پرکششی است که شما را تا کنه بیماری انگلستان می‌برد.»

کریستوفر فاؤلر چنین می‌گوید: «من صدها کتاب درباره‌ی تاریخ انگلستان خوانده‌ام، اما این نخستین کتابی است که جدایی شمال و جنوب کشور را روشن توضیح می‌دهد.»

میل آن ساندی نیز بر این باور است: «سرانجام، فرصت فهم همه‌ی تاریخ انگلستان با چند ساعت مطالعه.»

جیمز هاؤز (- ۱۹۶۰) زبان و ادبیات آلمانی را در دانشگاه‌های آکسفورد و کالج دانشگاهی لندن خوانده، و بعد در دانشگاه‌های مینوث، شفیلد و سوانزی زبان آلمانی تدریس کرده است. او در سال ۲۰۱۵ نامزد جایزه‌ی کتاب‌های سیاسی سال شد.

کتاب «تاریخ فشرده انگلستان؛ امپراتوری و تجزیه - از آنگلوساکسون‌ها تا برگزیت» نوشته جیمز هاؤز با ترجمه حسن افشار در ۳۲۰ صفحه از سوی نشر مرکز در دست انتشار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها