دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
در زمان ورود به هتل به چه چیزهایی دقت کنیم؟

در این مقاله قصد داریم نکاتی را به شما ارائه کنیم که آگاهی از آن‌ها در هنگام ورود به هتل به شما کمک می‌کند تا از سطح خدمات و امکانات ارائه شده رضایت داشته باشید و همچنین مراحل پذیرش را به راحتی طی کنید.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ یکی از راحت‌ترین اقامتگاه‌ها هتل‌ها هستند. با اقامت در هتل‌ها انواعی از امکانات با کیفیت در اختیار شما قرار می‌گیرد. از تخت های نرم و اتاق‌هایی با سرویس گرمایشی و سرمایشی و حمام و دست‌شویی اختصاصی گرفته تا اتاق‌های اسپا و ماساژ، تاکسی سرویس، خشک‌شویی، پارکینگ، رستوران، کافی‌شاپ، اینترنت رایگان و سالن ورزشی و حتی ساحل اختصاصی.

اگرچه که اقامت در هتل‌های تک ستاره تا لوکس می‌تواند تجربه‌ی سفرمان را لذت‌بخش‌تر کند، اما عدم توجه به برخی از نکات در هنگام ورود به هتل ممکن است که رضایت شما را از اقامت کاهش دهد و تجربه ناخوشایندی در خاطرتان به یادگار بگذارد.

در این مقاله قصد داریم نکاتی را به شما ارائه کنیم که آگاهی از آن‌ها در هنگام ورود به هتل به شما کمک می‌کند تا از سطح خدمات و امکانات ارائه شده رضایت داشته باشید و همچنین مراحل پذیرش را به راحتی طی کنید.

قوانین مربوط به ورود و خروج به هتل‌ها

از اولین نکاتی که در زمان ورود به هتل باید به آن توجه کنید ساعت ورود و خروج است. ساعت پذیرش در هتل‌ها ۲ بعدازظهر به بعد است. همچنین ساعت خروج و تحویل دادن اتاق از ۱۲ ظهر است؛ بنابراین بهتر است که زمان خود را طوری برنامه‌ریزی کنید که بعد از ساعت ۲ ظهر به هتل برسید. درصورتی‌که زودتر از ساعت ۱۴ وارد هتل شوید و بخواهید اتاق بگیرید، ۵۰ درصد از هزینه یک شب اقامت را از شما می‌گیرند؛ البته به شرطی که اتاقی برای شما وجود داشته باشد.

در هنگام خرید بلیط هواپیما به زمان پروازتان توجه کنید. پروازی را خریداری کنید که در نهایت بتوانید بعد از ساعت ۱۴ وارد هتل شوید و همچنین بدانید که تنها می‌توانید تا ساعت ۱۲ در هتل بمانید پرواز برگشتتان را بر اساس این ساعت انتخاب کنید.

مدارک موردنیاز برای گرفتن اتاق

اگر قصد رزرو اتاق در هتل‌های داخل کشور را دارید، در هنگام ورود باید فرم پذیرش را پر کنید. برای پر کردن این فرم حتماً باید کارت شناسایی نظیر کارت ملی خود را تحویل دهید. در هتل‌های خارجی نیاز به ارائه پاسپورت خود دارید. بسیاری از هتل‌های امروزی پاسپورت شما را در هنگام پذیرش اسکن می‌کنند و اصل آن را به خودتان بازمی‌گردانند.

امنیت اتاق‌ها

کلید ورود و خروج به اتاقتان دیگر مثل گذشته نیست و به شما کارت الکترونیکی داده می‌شود که با نگه‌داشتن آن بر روی دستگیره در می‌توانید به اتاقتان وارد شوید. بعد از ورود به اتاق هتل نسبت به بسته‌شدن درب اطمینان حاصل کنید. اگر درب اتاقتان مشکل داشت، حتماً به پذیرش هتل این موضوع را اطلاع دهید.

توجه به هوای داخل اتاق

اگر مشکلات تنفسی خاصی دارید، حتماً این نکته را در ذهن داشته باشید که قبل از تحویل اتاق، برای تمیز کردن آن از مواد شوینده استفاده می‌شود. می‌توانید پنجره اتاقتان را باز کنید یا هواکش سرویس بهداشتی را روشن کنید تا اگر هنوز بوی مواد شوینده در اتاق وجود دارد، هوای اتاق تمیز شود.

توجه به انواع اتاق‌ها در هتل

در هنگام تحویل کلید اتاق در هتل حتماً به این نکته توجه کنید که اتاقی که تحویل می‌گیرید با اتاقی که برای آن پول پرداخت کرده‌اید، خدمات یکسانی داشته باشد. به طور مثال اگر اتاق تویین رزرو کرده‌اید، باید دو تخت جداگانه در اتاق وجود داشته باشد و اتاق دبل به معنای یک تخت دونفره است.

در ادامه نام برخی از انواع اتاق در هتل‌ها را مشاهده می‌کنید:

اتاق یک‌نفره

اتاق دونفره

اتاق سه نفره

اتاق چهارنفره

اتاق کابانا (در کنار یک چشم‌انداز آبی قرار دارد)

اتاق پارلر

اتاق کانکس

سوئیت

استودیو

آپارتمان

توجه به امکانات رایگان اتاق

اگر در خدمات آن هتل صبحانه‌ی رایگان ذکر شده است، پس طبیعی است که بتوانید بدون پرداخت پول در آن هتل صبحانه دریافت کنید. از این منظر اتاق هتل‌ها را می‌توان به صورت زیر طبقه‌بندی کرد:

 1. only room : رزرو این دسته از اتاق‌ها هیچ‌گونه خدمات پذیرایی از صبحانه گرفته تا ناهار یا شام به شما به طور رایگان ارائه نمی‌شود.

2. Bed and Breakfast: اگر این خدمت در اتاق هتلتان وجود داشته باشد، به این معنی است که علاوه بر رزرو اتاق به شما صبحانه رایگان نیز ارائه می‌شود.

3. half board: با رزرو این دسته از اتاق‌ها علاوه بر صبحانه رایگان به شما ناهار یا شام نیز داده می‌شود.

4. full board : با پرداخت هزینه این دسته از اتاق‌ها تمامی وعده‌های غذایی (صبحانه، نهار و شام) به طور رایگان به شما ارائه می‌گردد.

5.all inclusive :این اصطلاح به اتاق‌هایی گفته می‌شود که با رزرو آن علاوه بر آنکه تمام وعده‌های غذایی‌تان به‌صورت رایگان برای شما سرو می‌شود، هر زمان که دلتان خواست نیز می‌توانید از نوشیدنی‌های رایگان داخل هتل استفاده کنید. معمولاً هتل‌های ساحلی این خدمات را به مسافران خود ارائه می‌کنند. با رزرو این دسته از اتاق‌ها علاوه بر خدماتی که ذکر کردیم، شما امکان استفاده از خدمات دیگری نظیر ورزش‌های آبی و حتی ماساژ آن هتل را برای یک‌بار به طور رایگان خواهید داشت.

در زمان ورود به هتل به چه چیزهایی دقت کنیم؟

توجه به امکانات داخل اتاق‌ها

در هنگام رزرو هتل حتماً به امکانات داخل اتاق آن توجه کنید. از تلویزیون گرفته تا میز کار، دستگاه چای‌ساز یا قهوه‌ساز و حتی بالکن می‌تواند جزء خدمات رایج در اتاق‌های هتل باشد. مینی بار و گاوصندوق نیز جزء امکانات داخل اتاق برخی از هتل است.

توجه به ستاره هتل

با توجه به تعداد ستاره‌های هتل که پول آن را پرداخت کرده‌اید، باید انتظار خدمات و امکانات متفاوتی را داشته باشید. هتل‌های به طور کلی از نظر امکانات و خدماتی که ارائه می‌کنند به پنج دسته، هتل‌های ۵ ستاره، ۴ ستاره، ۳ ستاره، ۲ ستاره و تک‌ستاره طبقه‌بندی می‌شوند. اگر یک هتل ۵ ستاره را رزرو کرده‌اید به طور معمول امکانات و خدمات زیر باید به شما ارائه شود:

رستوران‌های داخلی

نظافت روزانه

سرویس اتاق ۲۴ ساعته

خدمات خشک‌شویی، لباس‌شویی و اتوکشی

اتاق‌هایی زیبا

استخر، جکوزی، اتاق بخار و سونا

سالن ورزشی

وجود خدمتکار، دربان، پیشخدمت، خدمتکار مراقبت از کودک

سرویس‌های اسبا

در ادامه خدمات هتل‌های ۴ ستاره را مشاهده می‌کنید:

وجود گاوصندوق در اتاق

اتاق‌های بزرگ

تخت‌های بزرگ با ملافه‌های باکیفیت

وجود رستوران و سرویس اتاق‌دار محال

امکانات تفریحی نظیر موسیقی زنده، کلاس‌های ورزشی و شبِ فیلم

سالن ورزشی

استخر سرپوشیده و روباز

در ادامه برخی از امکانات هتل‌های ۳ ستاره را مشاهده می‌کنید:

میز مطالعه و کمد

تلویزیون صفحه تخت

مرکز تناسب اندام

اتاق‌های بزرگ، راحت و تمیز

دوش و وان

کاناپه و صندلی راحت

هتل‌های دو ستاره به طور معمول امکانات زیر را به مسافران خود ارائه می‌کنند:

دسترسی به اینترنت وای‌فای

نظافت روزانه

پذیرش ۲۴ ساعته

کمد لباس

تلویزیون و تلفن داخل اتاق

غذاخوری سلف‌سرویس

هتل‌های تک ستاره مناسب افرادی است که می‌خواهند در هزینه‌های سفرشان صرفه‌جویی کنند و به همین دلیل به سراغ بلیط چارتر لحظه آخری رفته‌اند. امکانات و خدمات این دسته از هتل‌ها شامل اتاق و تختی راحت و در برخی از موارد حمام و سرویس بهداشتی اختصاصی می‌شود.

در زمان ورود به هتل به چه چیزهایی دقت کنیم؟

جمع‌بندی

در هنگام ورود به هتل شما لازم است که به برخی از نکات توجه کنید تا اقامتتان در آن هتل لذت‌بخش شود. از جمله آن‌ها می‌توان به ساعت ورود و خروج و مدارک لازم برای پذیرش در هتل اشاره کرد. همچنین لازم است بدانید که از خدمات و امکانات آن هتل باید چقدر انتظار داشته باشید. توجه به این نکات به شما کمک می‌کند تا رضایت بیشتری از اقامت در هتل داشته باشید و در نهایت خاطره لذت‌بخشی از سفر به آن مقصد در ذهنتان بماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها