دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴
اهمیت و نقش تیزر تبلیغاتی در رشد کسب و کار

تا به حال شده پیش خودتان فکر کنید که استعدادها و توانایی‌های فردی زیادی دارید که بقیه از آن‌ها بی‌اطلاعند؟ یا اینکه به این فکر کنید که اگر دیگران به قابلیت‌های شما پی برده بودند بیشتر به شما اعتماد می‌کردند؟

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ تا به حال شده پیش خودتان فکر کنید که استعدادها و توانایی‌های فردی زیادی دارید که بقیه از آن‌ها بی‌اطلاعند؟ یا اینکه به این فکر کنید که اگر دیگران به قابلیت‌های شما پی برده بودند بیشتر به شما اعتماد می‌کردند؟

واقعیت این است که اکثر مردم نسبت به استعدادها و توانایی‌های ما ناآگاهند و اتفاقاً این موضوع تقصیر آن‌ها نیست. مشکل ما هستیم که با وجود داشتن تمام این ظرفیت‌ها هرگز تلاشی برای نشان دادن آن‌ها نمی‌کنیم. این موضوع در مورد کسب و کارها نیز صدق می‌کند، پس بهتر است به جای اینکه منتظر بمانیم دیگران ما را کشف کنند خودمان دست به کار شویم.

اشتباه نکنید، تبلیغات خودنمایی نیست بلکه بزرگ‌ترین ضرورت کسب و کار است. در این میان تیزر تبلیغاتی توانسته خود را به عنوان بهترین و تأثیرگذارترین شیوه مارکتینگ معرفی کند. امروزه با گسترش رسانه‌های مختلف از تلویزیون گرفته تا شبکه‌های اجتماعی، سایت‌ها و حتی نمایشگرهای بیلبوردی، بازاریابی ویدئویی جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. به طور کلی عصر مدرن عصر تصاویر متحرک است. پس در این مقاله با ما همراه شوید تا با اهمیت و نقش تیزر تبلیغاتی در رشد کسب و کار بیشتر آشنا شویم.

اهمیت و نقش تیزر تبلیغاتی در رشد کسب و کار

هدف تیزرهای تبلیغاتی

تیزرهای تبلیغاتی به شیوه‌های گوناگونی ساخته می‌شوند و تنوع بی‌نهایتی دارند اما یک نکته در میان تمام این تیزرها مشترک بوده و آن هم برانگیختن توجه و کنجکاوی مخاطب است. تفاوتی ندارد که تیزر شما مینیمال است یا پر زرق‌وبرق، کوتاه باشد یا طولانی، از گویندگی تیزر تبلیغاتی استفاده کند یا فقط با تصاویر پیش برود، هر تیزری که ساخته می‌شود فقط یک هدف را دنبال می‌کند: جذب مخاطب.

تیزرهای تبلیغاتی گرچه هنرمندانه ساخته می‌شوند اما یک هنر خالص نیستند. تیزر برای گالری‌های هنری یا اکران در سینما تک‌های خصوصی تولید نمی‌شود بلکه یک ویدئوی هدفمند است. تیزری که نتواند مخاطب را جذب کند، هرچقدر هم که خوش‌ساخت باشد، در نهایت ناموفق خواهد بود.

تیزر تبلیغاتی چیست؟

تیزر تبلیغاتی یک ویدئوی کوتاه است که به شکل مختصر و مفید به معرفی یک محصول یا خدمات خاص می‌پردازد. کاربرد این ویدئوهای کوتاه جلب نظر مخاطبین برای خرید آن محصول یا خدمات است. تیزر تبلیغاتی شامل تصاویری جذاب و خلاقانه است که مخاطبان را به خرید محصول مورد نظر ترغیب می‌کنند. این جذابیت می‌تواند انواع گوناگونی داشته باشد.

تیزر تبلیغاتی اطلاعات هدفمند را به صورت خلاصه در اختیار مخاطبین قرار می‌دهد و مهم‌ترین عملکرد آن ایجاد حس در تماشاچی است. تیزر باید بتواند حسی که از خرید یک محصول یا خدمات به شما دست می‌دهد را القا کند. خیلی از مفسران علم بازاریابی تیزر را یک عنصر تبلیغاتی نمی‌دانند بلکه آن را اولین قفسه فروش به حساب می‌آورند.

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های تیزر نسبت به دیگر فرم‌های تبلیغاتی این است که امکانات متنوع‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهد. برخلاف عکس، پوستر، تراکت، تبلیغات متنی و صوتی، ویدئوهای کوتاه می‌توانند اطلاعات و احساسات بیشتری را منتقل کنند، موسیقی و نریشن داشته باشند، داستان‌گویی کنند و از تصاویر گرافیکی زیبا بهره ببرند.

علاوه بر این، ویدئوهای کوتاه قابلیت وایرال شدن در فضاهای مختلف را دارند. شما می‌توانید یک تیزر تبلیغاتی را در تلویزیون، شبکه‌های اجتماعی و حتی بیلبوردهای دارای نمایشگر پخش کنید.

اهمیت و نقش تیزر تبلیغاتی در رشد کسب و کار

تیزرهای تبلیغاتی در افزایش فروش و تبدیل مشتری چه نقشی دارند؟

تیزرهای تبلیغاتی ذاتاً ویدئوهای کوتاه و جذابی هستند که از پتانسیل بالایی برای جذب مخاطب برخوردارند. هنر تیزرهای تبلیغاتی این است که این جذابیت را به سمت خرید محصول یا خدمات مورد ارائه سوق می‌دهند. به عبارت دیگر توجه و حس کنجکاوی مخاطب را نسبت به محصول یا خدمات جلب کرده و او را به خرید کردن ترغیب می‌کند.

تیزرهای خلاقانه با نمایش دادن بهترین ویژگی‌های یک محصول هوس خرید آن را در دل مخاطب می‌کارند. بعضی صرفاً با گزارش ویژگی‌های محصول این کار را انجام می‌دهند، برخی بیشتر روی حس و حال محصول مانور می‌دهند و دیگران روی اثرات و مزیت‌های جانبی محصولات تأکید می‌کنند. استراتژی تیزرهای تبلیغاتی هر چه باشد، هدف غایی آن‌ها تبدیل کردن مخاطب به مشتری است.

زمانی که مخاطب از تیزر تبلیغاتی رضایت داشته باشد، وارد یک چرخه می‌شود. کسب و کاری که این تیزر تبلیغاتی را ساخته، بعد از اینکه توانست نظر مخاطب را جلب کند، باید در دسترس او قرار بگیرد. فرض کنید که شما تبلیغ یک شامپو را دیده‌اید و مایلید آن را خریداری کنید. برای این کار اول باید آن محصول را در سوپرمارکت ببینید. پس از دسترسی مراحل دیگری همچون قیمت‌گذاری، ارزش افزوده کالا، خدمات پس از فروش، مزیت‌های رقابتی و غیره مطرح می‌شود.

به عبارت دیگر تیزر تبلیغاتی اولین گام از طراحی یک قیف فروش است. تیزر در واقع یک دانه پاشی است که سرنخ‌ها را در دسترس قرار می‌دهد اما این شما هستید که باید این سرنخ‌ها را به مشتری خود تبدیل کنید.

چرا باید از تیزر تبلیغاتی برای پیشرفت کسب و کار استفاده کنیم؟

اگر نتوانید به درستی محصولات یا خدمات خود را معرفی کنید نمی‌توانید انتظار فروش داشته باشید. تحقیقات نشان داده که یک تیزر ۱ الی ۲ دقیقه‌ای می‌تواند به اندازه یک مقاله علمی کامل تأثیرگذار باشد و اطلاعات مفید منتقل کند. این یعنی تیزر تبلیغاتی یک شاهراه بازاریابی است که پتانسیل خوبی را در دسترس شما قرار می‌دهد.

تیزرهای تبلیغاتی علاوه بر اینکه شما را به مشتریان نهایی معرفی می‌کنند می‌توانند نقشی بسیار مهم در ساختن اعتبار برند شما نیز داشته باشند. اهمیت تیزر برای رشد کسب و کارها به‌قدری بالا رفته که بسیاری از شرکت‌های امروزی بیشتر از اینکه روی خود محصول تمرکز داشته باشند، روی مارکتینگ آن با تیزرهای جذاب وقت می‌گذارند.

ویژگی‌های تیزر تبلیغاتی مؤثر

یک تیزر تبلیغاتی مؤثر باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

فضای روز تبلیغات را بشناسد و پیش از هر کاری وضعیت بازار و رقبای کسب و کار را بررسی کرده باشد.

از تکنیک‌ها و تکنولوژی‌های جدید و جذاب استفاده کند.

از گوینده‌ای مناسب برای برانگیختن احساس مخاطب در تیزر استفاده کند.

از امکانات صوتی و بصری مانند موسیقی، صدای گوینده تیزر، طراحی‌های گرافیکی، نمادهای جذاب و غیره به بهترین شکل ممکن بهره بگیرد.

مطابق با نیازها و خواست مخاطب باشد.

بتواند مخاطب را از نظر حسی درگیر کند.

خلاقانه و نوآورانه باشد.

چرا استفاده از نریشن در تبلیغات مهم است؟

استفاده از نریشن یکی از قدیمی‌ترین روش‌های ساخت تیزر تبلیغاتی بوده است اما نریشن هنوز هم یکی از قدرتمندترین عناصر تشکیل دهنده یک تیزر خوب به شمار می‌رود. حتی اگر کل تیزر شما بدون یک خط دیالوگ باشد برای ذکر نام و شعار شرکت به نریشن نیاز دارید اما چرا استفاده از نریشن در تبلیغات مهم است؟

نریشن تأثیرگذاری بیشتری روی مخاطب دارد و یک حس انسانی را به او القا می‌کند.

با شنیدن صدای آشنای نریشن، مخاطب حس آشناپنداری بیشتری پیدا کرده و راحت‌تر به تیزر اعتماد می‌کند.

تحقیقات نشان داده که وجود نریشن، ماندگاری تیزر تبلیغاتی را در ذهن مخاطب بیشتر می‌کند.

وجود نریشن باعث می‌شود تا حتی اگر مخاطب نتواند تیزر را ببیند با شنیدن صدای آن حداقل متوجه پیام تبلیغاتی آن بشود.

سخن آخر

تیزرهای تبلیغاتی یکی از اصلی‌ترین ابزارهای بازاریابی در دنیای امروز هستند. در شرایطی که همه ما ساعات زیادی از روز را به تماشای ویدئوهای مختلف در شبکه‌های اجتماعی یا تلویزیون می‌گذرانیم طبیعی است که تیزر تبلیغاتی به یک فرم مهم بازاریابی تبدیل شود. هر کسب و کاری که می‌خواهد موفق باشد و خود را به مشتریانش بشناساند باید استراتژی‌های مشخصی برای تولید تیزر تبلیغاتی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها