دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸
۲ کتابخانه موقوفه در استان ایلام راه‌اندازی و تجهیز می‌شود

ایلام- خیر فرهنگی و مروج پیشکسوت کتابخوانی از راه‌اندازی و تجهیز ۲ باب کتابخانه موقوفه در استان در سال جاری در این استان خبر داد.

عبدالعباس محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام اظهار کرد: مقدمات و تفاهم‌نامه وقف ۲ باب کتابخانه در محله هانیوان شهر ایلام و روستای محمودآباد میشخاص که در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ تفاهم‌نامه‌های آن منعقد شده بود در حال اجراست و در سال جاری این ۲ کتابخانه موقوفه برای بهره برداری مردم راه‌اندازی و تجهیز خواهند شد.

واقف کتابخانه معلم پاسدار عبدالعباس محمدی ادامه داد: محله هانیوان یکی از محلات کم برخوردار شهر ایلام با جمعیت زیاد است و با هدف بهره‌گیری مردم این محله از کتاب و ایجاد پایگاهی فرهنگی با محوریت کتاب، بیش از ۱۲ هزار جلد کتاب در متراژی بیش از ۷۰ متر برای استفاده مردم این محله با رعایت موازین و ضوابط اداری در مسجدالنبی این محله وقف کرده‌ام.

مسئول کانون افتخاری وقف کتاب دفتر آستان قدس رضوی در استان ایلام ادامه داد: همچنین در راستای بهره‌مندی اهالی روستای محمودآباد میشخاص بخش سَیوان شهرستان ایلام با تلاش‌های مستمر و پی‌گیری‌های انجام شده بیش از ۸ هزار جلد کتاب به مسجد جامع این روستا اهدا و وقف شده است.

مدیر مؤسسه خیریه امیرابوالفضل ایلام ادامه داد: وقف، یک سنت حسنه و رفتاری تحسین شده است که صالحات و باقیات و برکات خاصی به دنبال دارد و تمام اعضای موسسه خیریه امیر ابوالفضل و هیات امنای مساجد هانیوان و روستای محمودآباد همکاری مناسب و ارزشمندی در این راستا داشته اند و بی شک در اجر اخروی این سنت پسندیده اسلامی شریک خواهند بود.

وی با اشاره به تنوع موضوعی کتاب‌های اهدایی گفت: موضوع اغلب کتاب‌های اهدایی و وقفی در این دو کتابخانه موقوفه، قرآن و ادعیه، کتاب‌های مذهبی، داستانی، ادبیات، روان‌شناسی، دفاع مقدس، کودک و نوجوان، مفاتیح‌الجنان و آثاری از مؤلفان ایلامی و نیز لوازم فرهنگی و مذهبی هم‌چون مهر و تسبیح و الواح فشرده و نوارهای قرآنی بوده است.

محمدی ادامه داد: وقف کتابخانه، یک رفتار فرهنگی و اجتماعی ارزشمند است که برکات معنوی و تاثیرگذاری در میان جوامع مختلف هدف به دنبال دارد و موجب افزایش سطح دانایی و بالابردن فرهنگ و دانش در مخاطبان می‌شود.

وی ادامه داد: مقدمات وقف این ۲ باب کتابخانه در محله هانیوان شهر ایلام و روستای محمودآباد میشخاص با رعایت اصول و ضوابط اداری و قانونی و با حضور مدیر و مؤسس خیریه امیرابوالفضل ایلام، معاون موسسه خیریه، اعضای هیات امنای مسجدالنبی محله هانیوان، مسئول گزینش دفتر آستان قدس رضوی، اعضای موسسه خیریه امیرابوالفضل، مسئول هیات امنا مسجد جامع و مسئول کتابخانه موقوفه امام رضا (ع) و مسئول موکب اربعین خادمان حضرت زهرا (س) انجام و امضا شده است.

محمدی ادامه داد: با عنایت به بهره‌گیری از برکات معنوی آقا امام رضا (ع) و ترویج فرهنگ و سیره نورانی اهل بیت عصمت و طهارت، این ۲ کتابخانه به نام مبارک امام رضا (ع) (کتابخانه موقوفه امام رضا (ع)) مزین و متبرک شده‌اند و در تلاشیم که آمار کتاب‌های موجود در این دو کتابخانه را با بهره‌گیری از ظرفیت‌های ادارات و مؤسسات و ناشران و مؤلفان متعهد، افزایش دهیم.

اهدای بیش از ۲۲۰ هزار جلد کتاب در بیش از نیم قرن فعالیت

۲ کتابخانه موقوفه در استان ایلام راه‌اندازی و تجهیز می‌شود

به گزارش ایبنا؛ عبدالعباس محمدی، متولد سال ۱۳۳۰ در شهر مهران است و لیسانس علوم تربیتی دارد. اهدا و وقف کتاب و تأسیس کتابخانه را از سال ۱۳۵۰ در همین شهر آغاز کرده است. با شروع جنگ به ایلام مهاجرت کرد و کارش را جدی‌تر ادامه داد. با تأسیس مؤسسه خیریه نیک‌اندیش امیرابوالفضل ایلام به تلاش‌هایش در امور خیریه به طور رسمی ادامه داد. او در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به عنوان مروج پیشکسوت در حوزه کتاب و کتابخوانی از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مورد تقدیر قرار گرفت. وی بیش از ۵۳ سال است که به توسعه، تجهیز و راه‌اندازی کتابخانه‌های مختلف در مناطق محروم و کم برخوردار استان و حاشیه‌ای شهر ایلام، مساجد، حسینیه‌ها و روستاها و … برخی از شهرهای عراق به صورت فی‌سبیل‌الله و فارغ از فضاهای رسانه‌ای و خبری مشغول است و تاکنون بیش از ۲۲۰ هزار جلد کتاب در میان جوامع مختلف هدف توزیع و اهدا کرده است.

مروج پیشکسوت کتاب در استان ایلام سال گذشته، بیش از ۲۱ هزار جلد کتاب در میان جوامع مختلف توزیع و اهدا کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها