جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۴
استقبال مخاطبان از «جنگ‌ها چگونه ما را تغییر دادند؟» و «ظهور و سقوط ملت‌ها»

کتاب‌هایی در حوزه تاریخ و سیاست از سوی انتشارات شیرازه کتاب ما و کتاب پارسه پرفروش و با استقبال مخاطبان مواجه شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتاب‌های پرفروش انتشارات شیرازه کتاب ما و پارسه در حوزه تاریخ و سیاست شامل این مواردند: سه کتاب از آصف بیات، نویسنده و پژوهشگر جامعه‌شناسی در نشر شیرازه کتاب ما پرفروش بوده‌اند: «سیاست‌های خیابانی»، «انقلابیون بدون انقلاب» و «طبقه، سیاست و نظریه اجتماعی». مولف این کتاب‌ها همواره به جنبش‌ها و دگرگونی‌های اجتماعی ایران و به طور کلی خاورمیانه توجه داشته و درباره آن‌ها نوشته است. از آنجا که جامعه ایران همواره در زمینه تحولات اجتماعی پویا و فعال بوده، می‌توان گفت که چرا کتاب‌هایی مانند آثار بیات توجه مخاطبان را به خود جلب کرده است.

کتاب «ملت‌سازی؛ چرا برخی کشورها یکپارچه می‌مانند و برخی تجزیه می‌شوند؟»، نوشته آندریاس ویمر و ترجمه محمدرضا فدایی نیز از دیگر کتاب‌های پرفروش این ناشر است که با تاکید بر مفهوم «ملت» نوشته شده است. دولت‌ملت‌ها و شرایط تحقق یکپارچگی ملی از موضوعات مهم در علوم سیاسی و جامعه‌شناسی است؛ شاید بتوان گفت در اکثر این تحقیقات مفهوم «دولت» مهم‌تر و مرکزی‌تر پنداشته شده اما این کتاب بر «ملت» متمرکز شده است و احتمالاً همین رویکرد جدید دلیل جذابیت آن برای مخاطبان است.

پرفروش‌ترین کتاب‌های انتشارات پارسه در حوزه تاریخ «جنگ‌ها چگونه ما را تغییر دادند؟» و «ظهور و سقوط ملت‌ها» هستند. جنگ مسئله روز است و این روزها اخبار متعددی درباره آن می‌شنویم. همین امر باعث شده است تا مخاطبان درباره این مسئله و دلایل شکل‌گیری‌اش کنجکاو شوند و توجه‌شان نسبت به این کتاب‌ها جلب شود.

در حوزه سیاست «لیبرالیسم» نوشته لودویگ فون میزس و «توتالیتاریسم» نوشته هانا آرنت از کتاب‌های پرفروش‌اند. کتاب هانا آرنت یکی متن‌های مهم و تاثیرگذار در اندیشه سیاسی معاصر است؛ این کتاب در واقع جلد سوم از مجموعه «عناصر و خاستگاه‌های حاکمیت توتالیتر» است که دو جلد دیگر آن نیز توسط همین ناشر منتشر شده. مترجم این کتاب‌ها، مهدی تدینی، پژوهشگری پرطرفدار است و مخاطبان خاص خودش را دارد که کارهایش را دنبال می‌کنند.

سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از نوزدهم اردیبهشت ماه آغاز و تا روز بیست و نهم در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها