یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۸
«آش ترخینه با یک وجب روغن» در بازار کتاب

کتاب «آش ترخینه با یک وجب روغن» نوشته‌ آیه اسماعیلی در بازار کتاب عرضه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «آش ترخینه با یک وجب روغن»، اولین اثر داستانی آیه اسماعیلی مجموعه‌ای شامل ۹ داستان است و «آش ترخینه»، «مرد مرده»، «ارّه‌ی دندانه درشت»، «جنس فروخته به هیچ عنوان پس گرفته نمی‌شود»، «یک ویلچر به من پوزخند می‌زند»، «چه کسی زهرا را کشت؟»، «عاشقی زیر درخت بید مجنون (قدم زدن با عصای سفید)»، «عاشقی زیر درخت بید مجنون (شربت بهار نارنج برای آرامش اعصاب)»، «عاشقی زیر درخت بید مجنون (بالکن از چشم‌انداز بالکن)» از جمله داستان‌های این کتاب هستند.

داستان‌های این مجموعه بیش از هر چیز، قصه زن‌هاست؛ زن‌هایی نه سفید و نه سیاه، بلکه خاکستری، با سنین متفاوت که علیه خویش یا دیگری می‌شورند و این، آغازگر مسیری است که با نسخه جدید و شگفتی‌آفرینی از خویشتن روبه‌رو می‌شوند. درون‌کاوی، درگیری‌های اجتماعی و شخصی، گذار از شرایط دشوار و غلبه کردن بر آسیب‌های فردی و یا تحمیل شده از سوی اجتماع، بخشی از درون مایه اصلی داستان‌های این کتاب است.

زنان، محور اصلی داستان‌های «آش ترخینه» هستند و نویسنده سعی دارد از زوایای مختلف به روحیات زنان داستان‌هایش بپردازد.

باورپذیری، چالش‌های متعدد زندگی روزمره و راه‌های برون رفت از این چالش‌ها، ریتمی طبیعی و قابل توجه در داستان‌های این مجموعه ایجاد می‌کند و نویسنده بی‌آنکه سعی داشته باشد چیزی را به خوانندگانش تحمیل کند، جهانی زنانه و ملموس ساخته است.

موقعیت‌هایی که زنان داستان‌های این مجموعه با آن روبه‌رو هستند، پیچیده است و قضاوت درباره درستی و نادرستی واکنش آنان، دشوار به نظر می‌رسد. به عنوان مثالدر نخستین داستان این مجموعه، زبیده میانسال، طلسم سکوت چند ده ساله را می‌شکند، درباره شوهر نه چندان مناسبش کلبعلی افشاگری کرده و راز سر به مهری را فاش می‌کند که....

این کتاب در ۱۰۷ صفحه و با قیمت ۹۷ هزار تومان از سوی انتشارات روزگار منتشر شده است.

همچنین کتاب «هنر درست اندیشیدن» نوشته همین نویسنده جوان به تازگی منتشر شده است.

این کتاب در قالب بیوگرافی کارآفرینی تدوین و بر اساس زندگی بنیان‌گذار هلدینگ دلتا در ایران، نوشته شده است. رویکرد نویسنده در این اثر، مدیریتی، بازاریابی و کارآفرینی است. با این حال، فرمی روایتگرانه و داستانی دارد. برخلاف اغلب بیوگرافی‌های این حوزه، خشک و رسمی نیست و خواننده را به شیرینی، از فراز و فرودهای زندگی شخصی و حرفه‌ای یک کارآفرین، آگاه می‌سازد.

آیه اسماعیلی که تحصیلات تکمیلی خود را در رشته مدیریت بازاریابی و همچنین کسب‌وکار به اتمام رسانده و با مفاهیم این حوزه آشناست، در «هنر درست اندیشیدن»، شیوه‌های مدیریت در بحران را به سادگی بیان می‌کند و به دور از رویافرشی، با تصویری کاملاً واقع‌گرایانه و پرهیز از اغراق، از نوسان‌های اجتناب ناپذیر در فرآیند ایجاد یک کسب و کار و چرخه رشد سازمان، صحبت می‌کند. این اثر بیش از همه برای علاقه‌مندانی که در نظر دارند به حوزه ایجاد کسب‌و کار ورود کنند، آموزنده و مناسب به نظر می‌رسد.

‌این کتاب در ۱۹۶ صفحه و با قیمت ۱۸۵ هزار تومان از سوی انتشارات روزگار منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها