سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۷
سوگواره ادبی «روز وداع یاران» در بیرجند برگزار شد

خراسان جنوبی-ویژه برنامه سراسری سوگواره ادبی «روز وداع یاران» به همت محافل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با هدف گرامیداشت رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی و همراهان در بیرجند برگزار شد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بیرجند؛ حاجی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی در این مراسم گفت: در این ویژه برنامه سراسری که با حضور اهالی فرهنگ و ادب و مسئولین کشوری و استانی برگزار شده است، شاعران به شعرخوانی پیرامون شخصیت شهید آیت الله رئیسی و ۷ شهید همراهشان پرداختند.

وی افزود: در این مراسم ۶ نفر از شاعران خراسان جنوبی در وصف شهدای خدمت اشعارشان را قرائت کردند.

سردار یوسفی جانشین فرمانده سپاه انصالرضا (ع) استان گفت: هر اثر هنری و شعری که سروده میشود دارای پیام های زیادی است که چه خوب است پیام آن اخلاقی، تمدن سازی باشد.

وی افزود: رئیس جمهور در قلب مردم جای داشت و هیچگاه در کار به خود استراحت نمی داد.

در این مراسم از نماهنگ چشم به راه به کارگردانی مرتضی معتمدی راد و تهیه کنندگی خلیل خسروی طناک، و تصویر برداری سید مرتضی حسینی، تدوین محمد صالح نعمتی رونمایی شد.

در بخشی از این نماهنگ حضور باشکوه مردم در تشیع شهید آیت الله ریسی به تصویر کشیده شده است.

حسامی یکی از شاعران حاضر در این مراسم گفت: شهید رئیسی مردی بزرگ بود که برای مردم ایران خدمات بزرگی انجام داد و من احساس وظیفه کردم که چند بیتی در وصف این بزرگمرد بسرایم.

همچین خانم یوسفی دیگر شاعر حاضر در این مراسم هم گفت: شهید آیت الله رئیسی مردی خستگی ناپذیر بود، که جایش هم اکنون در بین ما خالیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها