چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴
دانشگاه دامغان از ۷ کتاب رونمایی کرد

دامغان- دانشگاه دامغان مراسم رونمایی از هفت اثر اعضای هیئت علمی این دانشگاه را برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در دامغان، مراسم رونمایی از هفت اثر اعضای هیئت علمی دانشگاه دامغان با حضور مسئولان، اعضای هیئت علمی و مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه دامغان برگزار شد.

در این مراسم هر یک از نویسندگان کتاب ها در زمان رونمایی کتاب خود، در خصوص محتوای کتاب، انگیزه نوشتن و سطح کتاب برای تدریس و بهره‌برداری کتاب مطالبی را ارائه دادند.

در ابتدای مراسم از کتاب حامد فضل الله تبار با عنوان Sustainable Automated Production Systems Industry ۴.۰ Models and Techniques رونمایی شد. کتاب« آنتی بیوتیک‌ها و آزمون‌های حساسیت ضدمیکروبی»اثر فاطمه سلیمی دومین کتابی رونمایی شده در این مراسم بود.

نویسنده کتاب در خصوص محتوای کتاب بیان کرد: این کتاب به تاریخچه بیماری‌های عفونی از قبیل وبا، طاعون و … اشاره کرده که قبل از کشف آنتی بیوتیک منجر به تلفات گسترده می‌شد. پس از جنگ جهانی اول رقابت برای ساخت آنتی بیوتیک شکل گرفته و امروزه با مقاومت ایجاد شده در برابر آنتی بیوتیک‌های رایج تلاش برای ساخت نسل جدیدی آنتی بیوتیک‌ها ادامه دارد.

سپس از کتاب برق زیستی (تاریخچه الکتریسیته زیستی) اثر محمود اله دادی رونمایی شد.

نویسنده این کتاب این گونه نحوه مطالعات خود را روایت کرد: «این کتاب روایتی است از تغییرات تاثیر الکتریسته بر سلول‌ها است و به مروری بر تاریخچه ۲۰۰ ساله علم الکتروفیزیولوژی دارد.

وی افزود: این سفر با آزمایشات روی حیوانات آغاز می‌شود، سپس با توضیحات در مورد تغییرات الکتریکی در سلول‌های قلبی و عصبی و کشف الکتروانسفالوگرام راه جدیدی را آغاز می‌کند. این مطالعات امروزه با موضوعاتی از جریان زخم تا ترمیم نخاع، ساخت قطعات الکترونیکی بجای عضو قطع شده یا از کارافتاده، ادامه دارد.

مرضیه ملک‌شاهی و قدرت حسنی دو نویسنده ای بودند که با یک دیگر کتاب ترجمه و خلاقیت را تالیف کردند. نویسندگان این کتاب درباره محتوای کتاب اعلام کردند: این کتاب، کتابی در خصوص اهمیت نقش مترجم بعنوان فارسی‌دانِ ادیب همراه با دید هنری است.

کتاب مبانی شهر شناسی فرهنگی را علی‌اکبر تقی‌پور، مجتبی ولی بیگی و سکینه معروفی به تحریر درآوردند که درباره نقش فرهنگ، دین، بیماری‌های اپیدمی و … بر سبک زندگی، خانه سازی و شهرسازی است. کتاب آزمایشگاه شناسایی ترکیبات آلی را پور علی تالیف کرده است.

نویسنده این کتاب در خصوص هدف این کتاب گفت: این کتاب با هدف برطرف کردن اشکالات دستورات کار در آزمایشگاه و شناخت بیشتر بر روی مواد و عینیت یافتن دروس نظری و کتابی کاربردی برای استفاده دانشجویان است.

کتاب مفاهیم پیشرفته در نظریه میدان کوآنتومی به همراه تمرین‌ها ترجمه لیلا شاهکرمی آخرین کتابی بود در که دانشگاه دامغان در این مراسم رونمایی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها