دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
بوی خاطره انگیز و عطر گرم کیک را در کتاب «مادام کیک» احساس کنید

کتاب «مادام کیک» دربردارنده دستور پخت کیک‌های عصرانه و کافی شاپ است و سالیان تجربه و تحقیقات و آموزش، دو خواهر «سارا و بهاره سرگزی» است که آن‌ها را بر این داشت که کتابی جامع و اصولی در این باره به بیان ساده به تحریر درآورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا پخت کیک یکی از لذت بخش‌ترین تلاش‌های آدمی در حوزه صنایع غذایی است. هنری است که دانستن اصول آن باعث می‌شود که هر فرد بتواند با کمترین درصد خطا به سادگی وارد این حرفه شیرین شود.

کتاب «مادام کیک» دربردارنده دستور پخت کیک‌های عصرانه و کافی شاپ است و سالیان تجربه و تحقیقات و آموزش، دو خواهر «سارا و بهاره سرگزی» است که آن‌ها را بر این داشت که کتابی جامع و اصولی در این باره به بیان ساده به تحریر درآورند. کتابی که هر کسی با دستوراتش بتواند کیک خاص خودش را خلق کند.

سارا و بهاره سرگزی می‌گویند: این کتاب یکی از دو جلد این مجموعه تخصصی کیک‌های عصرانه و کافی‌شاپ است. این نوشتار صرفاً خاص کیک‌پزی خانگی نیست و دانشجویان و هنرآموزان این رشته نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. این کتاب به صورت تصویری و تماماً رنگی است که در دنیا هیچ کتاب آشپزی همانند این وجود ندارد و در واقع وارد دنیای زنده‌ای از آموزش کیک و شیرینی‌پزی می‌شوید که با هر ورق زدن عطر خوش کیک را احساس می‌کنید.

علاوه بر اینکه این کتاب جامع و بی‌نقص است و تمام نکات در آن بیان شده است و مخاطب می‌تواند برای ارتباط بهتر با استفاده از QRCode هایی که در کتاب وجود دارد تمام آموزش‌ها را به صورت تصویری نیز مشاهده کند. این کتاب شامل ۹ فصل، ۱۱۳ دستور پخت، ۵۵ مدل کیک کافی‌شاپ (عصرانه و صبحانه)، ۵۵ کلیپ آموزشی است.

سرفصل‌های کتاب مادام کیک عبارتند از:

معرفی ابزار و مواد: در این بخش ابزارهای کاربردی برای پخت کیک و آشنایی و نکات مهم در مورد مواد اولیه بیان شده است که هنرجو با آشنایی کامل شروع به کار کند.

انواع پاندکیک‌ها: یکی از خوشمزه‌ترین کیک‌ها در سراسر دنیا، پاندکیک نام دارد. این کیک، یک نوع کیک کره‌ای است و از جمله مشخصات آن می‌توانیم به مرطوب بودن، خوش‌طعم بودن و فشرده بودن آن اشاره کنیم. در این بخش ۱۰ نوع پاندکیک پرطرفدار میوه‌ای، شکلاتی، اجیلی و ترکیبی آموزش داده می‌شود که هر یک از آن‌ها طعم‌های جدیدی و بی‌نظیری دارند.

انواع بانت‌کیک‌ها: بانت‌کیک‌ها نوعی کیک‌های کافی‌شاپی هستند که از نوع قالبی که در آن پخت می‌شود نام‌گذاری شده است. بانت‌ها تنوع زیادی دارند که در این بخش ۱۲ نوع بانت‌کیک معروف و خوشمزه که طعم و بافت عالی دارند آموزش داده شده است.

انواع کیک‌های لایه‌ای: کیک‌های لایه‌ای همان‌طور که از اسم‌شان مشخص است از چند لایه با طعم‌های ترکیبی تهیه می‌شود که با خوردن هر قسمت آن شما وارد دنیایی از طعم و مزه خواهید شد. در این بخش ۷ نوع کیک لایه‌ای با عطر و طعم رویایی آموزش داده شده است.

انواع چیزکیک‌ها: اگر تصورتان از چیزکیک یه لایه کیک و پنیر است، کاملاً در اشتباهید، تمام چیزکیک‌هایی که تا به الان خورده‌اید را کنار بگذارید و با آموزش ۴ نوع چیزکیک در این بخش، طعم‌های بهشتی چیزکیک را تجربه کنید. تبدیل واحدهای اندازه‌گیری در کیک و شیرینی‌پزی: اندازه مواد یکی از مهم‌ترین موارد در کیک و شیرینی‌پزی است که اکثر افراد در این قسمت با مشکل مواجه می‌شوند. این کتاب کامل و جامع در مورد اندازه‌گیری‌ها نیز برای شما توضیحات کامل داده است که بدون هیچ نقص و خطایی بهترین‌ها را خلق کنید.

کتاب «مادام کیک» کاملاً خوانا و با ساده‌ترین زبان نوشته شده است. جنس کاغذ این کتاب، گلاسه نفیس قرآنی و تماماً رنگی و جلد سخت است. کتاب در ۲۶۳ صفحه گردآوری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها