جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲
بیش از ۷۲۰ هزار منبع در کتابخانه‌های عمومی استان ایلام وجود دارد

ایلام- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام از وجود بیش از ۷۲۰هزار منبع در کتابخانه‌های عمومی استان خبرداد.

سمیه حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام گفت: دولت سیزدهم خدمات اثرگذار و ارزنده‌ای در حوزه کتابخوانی داشت، از افزایش حقوق کتابداران تا اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره کتابخانه‌ها در سراسر کشور از اقدامات ارزشمند دولت در این حوزه بوده است.

وی ادامه داد: در استان ایلام نیز شاهد افزایش بودجه و اعتبارات در این حوزه بودیم و امیدوار بودیم در سفر دوم ریاست جمهوری اعتبارات خاصی برای تکمیل و تجهیز پروژه‌ها مصوب شود که متاسفانه این اتفاق و ضایعه دردناک رخ داد.

حیدری ادامه داد: در دولت دوازدهم تعداد امانت‌ها در سطح کتابخانه‌های عمومی استان حدود ۳۵۴ هزار مورد بود و این عدد در دولت سیزدهم به ۵۸۹ هزار مورد افزایش یافت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تصریح کرد: در دولت شهید رئیسی شاهد افزایش چشمگیر اعضای کتابخانه‌های عمومی بودیم، به طوری که تا قبل از شروع به کار این دولت، ۱۲ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی بودند اما در حال حاضر با توجه به افزایش کیفیت خدمات، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و استانداردسازی فضای فیزیکی کتابخانه‌ها بیش از ۳۷ هزارنفر در استان ایلام عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.

وی در ادامه با اشاره به میزان افزایش منابع مطالعاتی و خوانداری در کتابخانه‌های عمومی استان گفت: منابع کتابخانه‌های عمومی استان ایلام از ۵۴۰ هزار منبع به بیش از ۷۲۰ هزار منبع رسیده که خوشبختانه رشد مناسبی در این راستاست.

به گزارش ایبنا؛ در استان ایلام ۵۱ باب کتابخانه عمومی نهادی و ۶ کتابخانه مشارکتی مشغول ارائه خدمات فرهنگی به مخاطبان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها