شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴
کتاب «تصویرخوانی؛ وقتی به یک اثر هنری نگاه می‌کنیم، به چه می‌اندیشیم» منتشر شد

کتاب «تصویرخوانی؛ وقتی به یک اثر هنری نگاه می‌کنیم، به چه می‌اندیشیم» نوشتهٔ آلبرتو مانگوئل و ترجمهٔ کیوان باجغلی در نوبت اول ۱۴۰۳ با ۴۱۱ صفحه به همت انتشارات ماهی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «تصویرخوانی؛ وقتی به یک اثر هنری نگاه می‌کنیم، به چه می‌اندیشیم» نوشتهٔ آلبرتو مانگوئل و ترجمهٔ کیوان باجغلی در نوبت اول ۱۴۰۳ با ۴۱۱ صفحه به همت انتشارات ماهی منتشر شد.

کتاب «تصویرخوانی؛ وقتی به یک اثر هنری نگاه می‌کنیم، به چه می‌اندیشیم» در ۱۲ عنوان به هنر و زیبایی‌شناسی رو آورده است و مخاطب خود را ترغیب می‌کند به آنچه در باب این حوزه از هنرمندان مختلف و در سبک‌های متفاوت می‌خواهند بدانند دانش خود را افزایش بدهند.

مانگوئل در این کتاب می‌کوشد تا به میانجی دوازده اثر هنری از هنرمندانی نام‌آشنا همچون پیکاسو، کاراوادجو و پیتر آیزمن تا هنرمندانی کم‌تر شناخته‌شده همچون مرینا گارتنر، لاوینیا فونتانا و آلیژا جینو، بر پیوند و تعامل میان تصویر هنری و کنش خواننده تأمل کند.

وی استدلال می‌کند که تصاویر نقشی اساسی در درک ما از جهان دارند و آنها می‌توانند به روش‌های مختلف تفسیر شوند. او همچنین به خطرات تصویرسازی، مانند پتانسیل استفاده از آن برای تبلیغات یا پروپاگاندا می‌پردازد.

این کتاب به‌خوبی نوشته شده و به‌خوبی تحقیق شده است و منبع ارزشمندی برای علاقه‌مندان به حوزهٔ تصویرسازی و تصویرخوانی است چرا که می‌توانند کیفیت دانش خود با این کتاب ارتقا بخشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها