به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در معرفی این کتاب آمده است: هویتمندی تحریریه ایرانی از سپیدهدم روزنامهنگاری ایرانی آغاز شد. بنابر آنچه برجای مانده، به تفکیک تدارک از محتوا در زمان انتشار نخستین نشریه ایران میتوان پیبرد که اتاق خبر در ایران شکل گرفته است؛ در این مسیر اما در جهان پیرامون، اتاق خبر معنایی دگر یافت و با ورود فناوریهای جدید ساختاری تازه به خود گرفت.
کتاب «اتاق خبر پلتفرمی» که به قلم یک روزنامهنگار است، به این سوال پاسخ میدهد که در دنیا حرکت به سوی نسل جدید تحریریهها چطور انجام شد و ملزومات تحول دیجیتال در نسل جدید اتاقهای خبر کدام است؟
کتاب متاثر از تحقیقات و پژوهشهای رسانهای و دانشگاهی به منظور بررسی شرایط و بستر لازم برای بهرهگیری اتاقهای خبر رسانهها از تغییرات فناوری و اهمیت بهکارگیری آنها در فرایند جمعآوری، تولید و توزیع محتوا در مطبوعات و روزنامههایی که علاوه بر نسخهچاپی، نسخه آنلاین دارند و در حوزهی چندرسانهای فعالیت میکنند، تدوین شده است.
این کتاب با پایبندی به روشهای علمی و دانشگاهی، تنگناهای شکلی این روش را کنار زده و میکوشد تصویری از فضای اتاق خبر مدرن ارائه دهد.
این کتاب در ۲۷۲ صفحه در قطع رقعی توسط انتشارات همشهری و با پیشگفتاری از یونس شکرخواه در سال ۱۴۰۳ به چاپ رسیده است.
نظر شما