چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳
خوانش و نقد «خنگمان می‌کنند» در مشهد

خراسان‌رضوی- نشست «توکتاب» با گفت‌وگو درباره نقشه پنهانی مدارس اجباری و کتاب «خنگمان می‌کنند» در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، نشست «توکتاب» با گفت‌وگو درباره نقشه پنهانی مدارس اجباری و کتاب «خنگمان می‌کنند» اثر «جان تیلور گاتو» با ترجمه «دنیا امیری» و «دلارام فلاحی» از انتشارات جهاد دانشگاهی در مشهد سه‌شنبه شب در دفتر موسسه توکا انوشه دستان‌پرداز در مشهد برگزار شد.

شرکت کنندگان در این برنامه ضمن گفت‌وگو درباره کتاب به ویژه جداسازی کودکان از خانواده، دور نگه داشتن آن‌ها از فضای جامعه، مطیع بودن، دور شدن از خلاقیت، بی‌اعتنایی، سردرگمی، وابستگی فکری، عاطفی و سایر آسیب‌های سیستم آموزشی که در کتاب مطرح می‌شود، بحث و گفت‌وگو کردند.

حاضرین در جلسه همچنین به مزایا و معایب جایگزین‌های این سیستم از جمله مدارس طبیعت و یا مدرسه در منزل اشاره کردند. آنها با بیان خاطرات دوران کودکی خود به نقش آموزش غیر مستقیم و همراه با لذت و خاطره در طبیعت یا در مجاورت دوستان و همسالان که در فضای غیر رسمی اتفاق می‌افتاد اشاره کردند و از تاثیرگذاری این آموزه ها در ساخت شخصیت خود سخن گفتند.

این نشست که شامل شرکت کنندگانی با عناوین شغلی متفاوت از جمله استاد، دانشجو، معلم، مربی، مادر، پدربزرگ و … بود با دیدگاه‌های متفاوتی درباره سیستم آموزش و پرورش همراه بود.

معصومه موسویان، مدیرمسئول موسسه توکا گفت: این نشست‌ها که با عنوان «توکتاب» و شامل کتاب‌های کم قطر و با حضور شرکت کنندگان عام برگزار می‌شود هر سه شنبه از ساعت ۱۹ تا ۲۰:۳۰ با ارائه دیدگاه نظر شرکت کنندگان درباره کتاب اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در این نشست همکاران و عوامل انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد نیز حضور داشتند و کتاب‌های آموزشی از جمله به کودکانمان چه هدیه می دهیم، چرا کودکان به فضاهای شخصی نیاز دارند؟، بوم شناسی تخیلات کودکی، پنداشت تربیت که مفید و موثر برای تربیت و مواجه با کودکان است و … به والدین و معلمان معرفی شد.

توکا انوشه دستان‌پرداز، مؤسسه‌ای تک‌منظوره است که در سال ۱۴۰۰، مجوز فعالیت خود را از اداره کل ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی دریافت کرده و هدف اصلی عوامل و نیروهای آن نشان دادن ظرفیت‌های قصه و قصه‌گویی در تمام ابعاد زندگی و گسترش و رواج قصه‌گویی است که نتیجه‌اش معنابخشی به زندگی، گسترش نشاط و امید، سرگرمی و… است. توکا تمام اقشار را به‌طور کل، کودکان، نوجوانان و بزرگ‌سالانِ مرتبط با کودک و نوجوان را به طور خاص، مخاطب خود می‌داند و در زمینه‌های فرهنگی - هنری، دوره‌های آموزشی از جمله داستان‌نویسی، نقد کتاب، ویراستاری، تصحیح متون، کتاب‌داری عمومی و تخصصی، تندخوانی، قصه‌گویی، نقالی، شعر و نویسندگی و … برگزار می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها