شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۳
ایجاد عدالت فرهنگی با رویکرد برنامه‌های شهرستانی اولویت ارشاد زنجان است

زنجان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب، مسابقات فرهنگی، همایش، نمایشگاه قرآن و عصرانه شعر در شهرستان‌ها گفت: ایجاد عدالت فرهنگی با رویکرد برنامه‌های شهرستانی اولویت ارشاد است.

اصغر حاج علی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری برنامه‌ها و جشنواره‌های متعددی توسط این اداره کل اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه در اجرای برنامه‎های فرهنگی و هنری توجه فرهنگ و ارشاد اسلامی به یک حوزه معطوف نبوده و تلاش شده در همه زمینه‌های برنامه‌ها اجرا شود، اضافه کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که به آن توجه شده تمرکززدایی و اجرای برنامه در شهرستان‌ها بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزاری چند جشنواره هنری، نمایشگاه قرآن کریم، نمایشگاه‌های کتاب شهرستانی و برگزاری عصرانه و شب شعر خبر داد و گفت: اغلب این برنامه‌ها با مجموعه‌هایی که از وزارت ارشاد مجوز دارند به صورت مشترک اجرا می‌شود.

علی اکبری با اشاره به اینکه اخیراً مسابقه فرهنگی بهار در سه بخش شعر، داستان، شعر و داستان ترکی برگزار شد، افزود: تعداد آثار رسیده به جشنواره ۳۸۵ اثر بود که ۶۹ درصد آثار اشعار کلاسیک، ۱۷ درصد شعر و داستان ترکی، ۷ درصد شعر سپید، ۷ درصد داستان و ۷ درصد شعر و داستان دانش‌آموزی بود.

وی همچنین به آغاز برنامه‌های تابستانی این اداره کل با محوریت کانون‌های مساجد اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها برای ۱۵ هزار کودک و نوجوان اجرایی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: برای منسجم شدن امور در این بخش اجرای برنامه‌ها به کانون مساجد سپرده شده است؛ اما موسسات هنری و فرهنگی نیز به نوبه خود بر اساس مجوزی که دارند نسبت به اجرای برنامه‌های شاد و مفرح اقدام خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط