شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۴
«چکاوک»؛ کتاب‌فروشی که نسل‌ها را به هم پیوند می‌دهد

چهارمحال‌وبختیاری - کتاب‌فروشی چکاوک از جمله کتاب‌فروشی‌هایی است که با قدمت طولانی خود توانسته نسل‌ها را به یکدیگر پیوند دهد.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - نیره حیدری: کتاب‌فروشی چکاوک، به مدیریت محمدرضا طهماسبیان، از سال ۱۳۶۹ در خیابان باهنر، یکی از خیابان‌های اصلی شهرکرد در فضایی به مساحت ۶۵ متر مربع فعالیت خود را آغاز کرد. این کتاب‌فروشی با هدف ارتقای سطح آگاهی و دانش مردم، به‌ویژه در زمینه‌های تاریخ، ادبیات و علوم مختلف تأسیس شده است.

«چکاوک»؛ کتاب‌فروشی که نسل‌ها را به هم پیوند می‌دهد

وقتی وارد کتاب‌فروشی چکاوک می‌شویم، قفسه‌هایی پر از کتاب می‌بینیم که در هر هفت مترِ آن، موضوعی خودنمایی می‌کند، از ادبیات و ریاضی و کودک و کمک درسی گرفته تا رمان و زبان و لوازم التحریر و… که هر کدام باسلیقه و به زیبایی در کنار یکدیگر چیده شده‌اند. این کتاب‌ها با تنوع موضوعی خود، جلوه‌ای دلنشین به فضای کتاب‌فروشی می‌بخشند. در زیر ویترین‌ها، مدادهای رنگی و دفترچه‌هایی قرار دارد که هر بیننده‌ای را به نوشتن و خلق آثار جدید ترغیب می‌کند.

«چکاوک»؛ کتاب‌فروشی که نسل‌ها را به هم پیوند می‌دهد

محمدرضا طهماسبیان، مدیر باذوق این کتاب‌فروشی، با دانش و تجربه‌ای که در زمینه کتاب و کتاب‌خوانی دارد، به مشتریان خود در انتخاب کتاب‌های مناسب کمک می‌کند. او با نگاهی به تجربیات خود و دغدغه‌هایی که در این حوزه دارد، امیدوار است که کتاب‌فروشی‌ها در سراسر جهان پررونق باشند.

وی معتقد است که کتاب‌فروشی‌ها باید به‌عنوان مراکزی برای ارتقای دانش و فرهنگ جامعه عمل کنند و به همین دلیل، تلاش کرده است تا محیطی دلنشین و جذاب برای علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی فراهم کند.

این کتاب‌فروشی، گروه‌های مختلف سنی از چهار - پنج‌ساله تا ۷۰ ساله را به گرمی میزبانی می‌کند. طهماسبیان که بیش از سه دهه در عرصه کتاب و کتاب‌خوانی، دانش و تجربه اندوخته بر این باور است که وقتی افراد به کتاب‌فروشی‌ها می‌روند، باید خودِ کتاب‌فروش، سطح دانش خوبی داشته باشد تا بتواند آن‌ها را در انتخابِ کتاب خوب راهنمایی و از این راه آن‌ها را به مطالعه علاقه‌مند کند.

یکی از زیباترین خاطرات این فعالی عرصه کتاب در شغل کتاب‌فروشی، مربوط به مشتری‌ای است که از کلاس اول، دوم ابتدایی از او کتاب می‌خرید و او شاهد پیشرفت و رشد این مشتری بوده است. اکنون که سال‌ها گذشته، این مشتری که خود یکی از افراد باسواد و موفق جامعه است با فرزندانش به کتاب‌فروشی چکاوک می‌آید و کتاب می‌خرد. این خاطره نشان‌دهنده تأثیر مثبت کتاب‌خوانی و بر زندگی افراد و نقش کتاب‌فروشی چکاوک در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است.

«چکاوک»؛ کتاب‌فروشی که نسل‌ها را به هم پیوند می‌دهد

آرزوی مدیر کتاب‌فروشی چکاوک برای کتاب‌فروشی‌های جهان این است که کاری پررونق داشته باشند و بتوانند به‌عنوان مراکزی برای ارتقای دانش و فرهنگ جامعه عمل کنند. او امیدوار است که قیمت کتاب‌ها کاهش و قدرت خرید مردم افزایش یابد تا همه افراد بتوانند به‌راحتی به کتاب‌های موردنیاز خود دسترسی پیدا کنند. همچنین، او انتظار دارد که قیمت کاغذ کنترل شود تا بتوان گامی بلند برای توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی برداشت.

کتاب‌فروشی چکاوک با تلاش‌های مستمر خود، به یکی از مراکز مهم فرهنگی در شهرِ شهرکرد تبدیل شده است. او با سال‌ها تجربه، نسل‌ها را با کتاب این یار مهربان، پیوند می‌زند و همچنان به فعالیت‌های خود برای ارتقای سطح دانش و فرهنگ جامعه ادامه می‌دهد.

«چکاوک»؛ کتاب‌فروشی که نسل‌ها را به هم پیوند می‌دهد

«چکاوک»؛ کتاب‌فروشی که نسل‌ها را به هم پیوند می‌دهد

«چکاوک»؛ کتاب‌فروشی که نسل‌ها را به هم پیوند می‌دهد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها