سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴
فرودگاه مالدیو را بهتر بشناسید

مالدیو، مجمع الجزایری متشکل از ۲۶ جزیره مرجانی در اقیانوس هند، بهشتی زمردین است که با سواحل شنی سفید، آب‌های نیلگون، اقامتگاه‌های لوکس و طبیعت بکر، مسافران را مجذوب خود می‌کند. فرودگاه مالدیو را در ادامه بیشتر خواهید شناخت.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا مالدیو، مجمع الجزایری متشکل از ۲۶ جزیره مرجانی در اقیانوس هند، بهشتی زمردین است که با سواحل شنی سفید، آب‌های نیلگون، اقامتگاه‌های لوکس و طبیعت بکر، مسافران را مجذوب خود می‌کند. یکی از دروازه‌های ورود به این کشور زیبا، فرودگاه ابراهیم نصیر یا ولانا است که در پایتخت مالدیو، یعنی شهر ماله قرار دارد. فرودگاه مالدیو را در ادامه بیشتر خواهید شناخت.

معرفی فرودگاه مالدیو

بخشی از پاسخ سوال مالدیو کجاست به فرودگاه مالدیو مرتبط است. یکی از معروف‎‌ترین فرودگاه‌های مالدیو، فرودگاه بین‌المللی ولانا (MLE) با نام قدیمی ابراهیم نصیر است که از ایران نیز پرواز دارد. فرودگاه ولانا به عنوان اصلی‌ترین راه ورود به مالدیو شناخته می‌شود. این فرودگاه در جزیره هولهوله واقع شده که در نزدیکی شهر ماله، پایتخت مالدیو قرار دارد. فرقی نمی‌کند با کدام آژانس مسافرتی سفر کنید؛ در نهایت گذرتان به فرودگاه ماله خواهد افتاد.

تاریخچه فرودگاه مالدیو

فرودگاه جزیره مالدیو در سال ۱۹۶۰ به عنوان یک باند کوچک در اطراف منطقه مسکونی هولهوله افتتاح شد و از آن زمان تاکنون به طور مداوم در حال توسعه و گسترش بوده است. نخستین پروازی که در این فرودگاه به زمین نشست، هواگردی به نام بریستول فرایتر متعلق به نیروی هوایی نیوزیلند بود و در اکتبر همان سال به زمین نشست. در سال ۱۹۶۶ باند جدید این فرودگاه به دست ابراهیم نصیر رییس جمهور مالدیو افتتاح شد. در سال ۲۰۱۷ این فرودگاه به ولانا تغییر نام داد. این فرودگاه در مالدیو اکنون به عنوان یکی از مدرن‌ترین فرودگاه‌های آسیا شناخته می‌شود.

اطلاعات کلی فرودگاه مالدیو

فرقی نمی‌کند به کجا می‌خواهید سفر کنید. همیشه بهتر است اطلاعات کلی فرودگاه مقصد را بدانید و با شناختی نسبی به از فرودگاه سفر کنید. چراکه اولین گزینه در هزینه سفر به مالدیو به ایرلاین و فرودگاه مربوط است. مثلاً اطلاعات اصلی فرودگاه مالدیو را می‌توانید در جدول مقابل ببینید.

نام فرودگاه

فرودگاه ولانا یا ابراهیم نصیر

شماره تماس

۹۶۰۳۳۲-۳۵۰۶+

شماره اطلاعات پرواز

۹۶۰۳۳۲۲۲۱۱ +

تعداد ترمینال

۳ ترمینال پروازهای داخلی، پروازهای خارجی و ترمینال هواپیمای دریایی

مکان فرودگاه

مالدیو، شهر ماله، جاده اصلی فرودگاه

کد یاتا

MLE

امکانات فرودگاه مالدیو

فرقی نمی‌کند بدترین یا بهترین زمان سفر به مالدیو را انتحاب کرده باشید. فرودگاه جزیره مالدیو مجهز به تمام امکانات رفاهی و خدماتی مورد نیاز مسافران است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

سالن های استراحت

در هر دو ترمینال فرودگاه ولانا سالن‌های استراحت متعددی برای مسافران وجود دارد که می‌توانند در آن‌ها استراحت کرده و از خدمات مختلف مانند اینترنت رایگان، غذا و نوشیدنی، تلویزیون و غیره استفاده کنند.

فروشگاه و رستوران ها

در این فرودگاه طیف وسیعی از مغازه و رستوران وجود دارد که مسافران می‌توانند از آن‌ها برای خرید سوغاتی، غذا و نوشیدنی، لوازم ضروری و غیره استفاده کنند.

خدمات بانکی و صرافی

در هر دو ترمینال خدمات بانکی و صرافی ارائه می‌شود تا مسافران بتوانند پول خود را به ارز محلی تبدیل کنند.

دسترسی به اینترنت

در سراسر فرودگاه دسترسی به اینترنت رایگان وجود دارد.

خدمات حمل و نقل

در فرودگاه خدمات حمل و نقل متنوعی از جمله تاکسی، اتوبوس و شاتل ارائه می‌شود تا مسافران به راحتی به هتل محل اقامت خود منتقل شوند.

خدمات پزشکی

یک مرکز پزشکی مجهز در فرودگاه ولانا وجود دارد که خدمات مختلف پزشکی را به مسافران ارائه می‌دهد.

خدمات امانتداری چمدان

در هر دو ترمینال خدمات امانتداری ارائه می‌شود تا مسافران بتوانند چمدان‌های خود را با خیالی آسوده به امانت بگذارند.

محوطه بازی کودکان

در ترمینال ۲، یک محوطه بازی کودکان وجود دارد تا کودکان بتوانند در آنجا بازی کنند و سرگرم شوند.

اطلاعات پرواز

فرودگاه مالدیو را بهتر بشناسید

مسافران فرودگاه جزیره مالدیو می‌توانند از طریق وبسایت فرودگاه یا با استفاده از اپلیکیشن موبایل آن، اطلاعات مربوط به پروازهای ورودی و خروجی، وضعیت پروازها و سایر اطلاعات مفید را دریافت کنند.

موقعیت و نحوه دسترسی به فرودگاه

فرودگاه ولانا در شمال شرقی و در فاصله کمتر از ۵ کیلومتری از مرکز شهر ماله، پایتخت مالدیو واقع شده است. از شهر ماله تا این فرودگاه حدود ۱۵ دقیقه رانندگی لازم است. یکی از راه‌های سفر به فرودگاه ولانا استفاده از قایق فرودگاهی است. تاکسی‌های مخصوص فرودگاه نیز طی ۱۰ دقیقه شما را به ولانا می‌رسانند.

ترمینال های فرودگاه مالدیو

فرودگاه بین‌المللی ولانا مالدیو (MLE) دارای دو ترمینال مجزا برای پروازهای داخلی و بین‌المللی است که هر کدام امکانات و خدمات خاص خود را به مسافران ارائه می‌دهند. همچنین در این فرودگاه یک ترمینال برای هواپیمای دریایی وجود دارد.

ترمینال شماره ۱ این فرودگاه به پروازهای داخلی اختصاص دارد و مساحت آن ۱۷ هزار متر مربع است. ظرفیت این ترمینال ۴ میلیون مسافر در سال است.

ترمینال شماره ۲ نیز مخصوص پروازهای بین‌المللی بوده و مساحت آن ۴۴ هزار متر مربع است. این ترمینال ظرفیت جابه جایی ۷ میلیون مسافر را در سال دارد.

خطوط هوایی فعال در فرودگاه مالدیو

فرودگاه بین‌المللی ولانا (MLE) به عنوان دروازه اصلی ورود به مالدیو، میزبان طیف گسترده‌ای از خطوط هوایی بین‌المللی و داخلی است.

خطوط هوایی داخلی فرودگاه ولانا

در حال حاضر سه شرکت هواپیمایی داخلی در فرودگاه بین‌المللی ولانا مالدیو فعالیت می‌کنند که پروازهای منظمی را به مقاصد مختلف در سراسر کشور ارائه می‌دهند. شرکت هواپیمایی ملی مالدیو یعنی Maldivian، و دو شرکت هواپیمایی خصوصی FlyMe و TMA.

خطوط هوایی خارجی فرودگاه ولانا

تعداد خطوط هوایی خارجی فعال در فرودگاه ولانا از ظرفیت این مقاله خارج است. هواپیمایی قطر، ترکیش ایرلاینز، هواپیمایی امارات، گلف ایروی، فلای دبی و بسیاری از خطوط هوایی معروف دیگر جهان به صورت روزانه به فرودگاه مالدیو پرواز دارند. بیشترین تعداد پروازهای خارجی فرودگاه ابراهیم نصیر متعلق به خطوط هوایی سریلانکا با بیش از ۲۱ پرواز هفتگی است.

ویژگی های فرودگاه مالدیو

فرودگاه مدرن و مجهز ولانا، خدمات و امکانات مختلفی را به مسافران ارائه می‌دهد تا سفرشان را به مالدیو راحت و خاطره‌انگیز کند.

هتل فرودگاه ولانا

هتل «جزیره هولهوله» یک هتل ۴ ستاره از میان هتل های مالدیو است که در فاصله ۷۰۰ متری از فرودگاه ولانا واقع شده است. این هتل نزدیک‌ترین اقامتگاه به فرودگاه ولانا است که ترانسفر مخصوص فرودگاه نیز دارد. این هتل اتاق‌های مدرن و مجهزی دارد که برای اقامت‌های کوتاه یا بلند مدت مناسب هستند.

فروشگاه های فرودگاه ولانا

فرودگاه مالدیو را بهتر بشناسید

چند فروشگاه در اطراف و داخل فرودگاه هستند که برای سوغاتی می‌توانید سری به آن‌ها بزنید. برای مثال فروشگاه Maldives One که به صورت زنجیره‌ای در سالن‌های ورودی و خروجی فرودگاه ولانا شعبه دارد و طیف گسترده‌ای از محصولات را از جمله سوغاتی، تنقلات، نوشیدنی، لوازم آرایشی و بهداشتی و پوشاک ارائه می‌دهد.

فرودگاه مالدیو؛ شاهراه ورود به بهشت

کشور مالدیو دیدنی‌های بسیاری دارد که آن را در بین گردشگران جهان تبدیل به یک مقصد محبوب کرده است؛ جزایر زیبا، سواحلی که انگار از دل قصه‌ها بیرون آمده‌اند و طبیعتی باشکوه. مسیر ورود به دل این زیبایی‌ها نیز فرودگاه مالدیو است که خود دست کمی از یک اثر دیدنی ندارد. این فرودگاه با مهمان‌نوازی به مسافرانش خوش‌آمد می‌گوید و برای گردشگران تجربه لذت‌بخشی از سفر ایجاد می‌کند. به هر حال، اگر تصمیم بگیرید با تور مالدیو سفر کنید، مسیر ورودتان از فرودگاه مالدیو می‌گذرد. پس بهتر است این مقصد را بشناسید و با فرودگاه آن آشنا باشید.

آژانس گردشگری سپهران سیر باستان برگزارکننده تورهای متنوع آسیایی به کشورهای مختلف این قاره است و تلاش می‌کند تا گردشگران عزیز ایرانی را با نقطه‌نقطه این قسمت از کره زمین آشنا کند. شما می‌توانید برای مشاهده تاریخ و برنامه هر تور و یا رزرو هتل در کشورهای آسیایی به وبسایت ما به آدرس www.sepehrantour.com مراجعه کنید. منتظر دیدار شما در تفلیس زیبا هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها