سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶
کتاب «کمدی الهی» منتشر شد

کتاب «کمدی الهی» نوشتهٔ دانته آلیگری و ترجمهٔ ابوالحسن تهامی در نوبت اول تابستان ۱۴۰۳ با ۸۸۶ صفحه به قیمت ۸۵۲ تومان به همت انتشارات نگاه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «کمدی الهی» نوشتهٔ دانته آلیگری و ترجمهٔ ابوالحسن تهامی در نوبت اول تابستان ۱۴۰۳ با ۸۸۶ صفحه به قیمت ۸۵۲ تومان به همت انتشارات نگاه منتشر شد.

کتاب «کمدی الهی» روایتی بلند در قالب شعر است که به نگارش دانته آلیگری در سال ۱۳۰۴ میلادی آغاز شده است و تا یک سال قبل مرگ وی یعنی در سال ۱۳۲۱ میلادی به طول انجامیده است.

این کتاب شاید به‌عنوان تاریخ‌ادبیات ایتالیا شناخته شده باشد و برای افرادی که به ادبیات تاریخ جهان علاقه‌مند هستند مناسب باشد؛ اما این کتاب برای هنرمندان تئاتر و سینما می‌توان به‌عنوان یک منبع جامع درسی به‌عنوان تاریخ‌ادبیات با زیر مجموعه‌های درسی محسوب شود چرا که در این کتاب صحنه‌های دراماتیک زیادی وجود دارد که ادبیات و هنر در آن آمیخته شده است.

دانته در کتاب «کمدی الهی» از مراحل مختلف دوزخ، برزخ و بهشت می‌گذرد و در این مراحل با شخصیت‌های مختلف تاریخی برخورد می‌کند، تا عاقبت در آخرین مرحله بهشت به دیدار خدا می‌رسد.

وی همچنین در طبقه اول دوزخش اشخاصی مانند بوعلی سینا و صلاح‌الدین ایوبی را ملاقات می‌کند و همچنین بزرگانی چون ارسطو و هومر که در نوع خود تجربه‌ای بی‌نظیر به‌حساب می‌آید.

کتاب «کمدی الهی» با ارائهٔ تصاویری خیره‌کننده و به‌یادماندنی از دنیای بعد از مرگ، قصهٔ تمثیلی شگفت‌آور و تکان‌دهنده‌ای از مسیر سعادتمندی بشر است به همین منظور این اثر نه‌تنها یک شاهکار ادبی است، بلکه با زبان زیبا، تصاویر هنری قوی و مفاهیم فلسفی و دینی عمیق، به یکی از برجسته‌ترین آثار هنری دوران خود تبدیل شده است. بسیاری از هنرمندان و نویسندگان پس از دانته از این اثر الهام گرفته‌اند و آن را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین آثار هنری و ادبی تاریخ می‌شناسند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها