چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹
تصویرگریِ «جهان به سفر می‌رود» با استفاده از تکنیک پاپیه‌ماشه است

«جهان به سفر می‌رود» اثر حانیه و زهرا شجاعی یکی از نامزدهای بخش تصویرگریِ نخستین جشنواره ملی کتاب کودک و نوجوان است که در این مطلب به طور اجمالی آن را معرفی کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «جهان به سفر می‌رود» نوشته حانیه و زهرا شجاعی، اولین کتاب تألیفی نشر ادامه برای بچه‌های پیش‌دبستانی و کوچک‌تر است. این کتاب بامزه درباره سفر، دوستی و پیداکردن راه‌حل‌های تازه برای مشکلات قدیمی و دوست محیط‌زیست هم است.

داستان این کتاب درباره «جهان»، شخصیت اصلی است که مثل خیلی از بچه‌ها و آدم‌بزرگ‌ها حوصله‌اش سر رفته و دنبال جایی است که در آن بهش خوش بگذرد. او در راه پیداکردن خانه جدید، چیزهایی را می‌بیند که همیشه همین دور و بر، جلوی چشم یا پشت سرش بوده‌اند؛ اما به آن‌ها دقت نمی‌کرده است.

تصاویر این کتاب به کوشش خواهران شجاعی با استفاده از تکنیک پاپیه‌ماشه و وسایل بازیافتی ساخته شده‌اند و این تصاویر در جشنواره‌های بین‌المللی توجه‌ها را به خود جلب کرده‌اند.

گفتنی است، «جهان به سفر می‌رود» نوشته حانیه و زهرا شجاعی از نشر ادامه (کودک و نوجوان نشر اطراف) در فهرست نامزدهای نهایی بخش تصویرگریِ نخستین جشنواره ملی و بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان قرار گرفته است. اختتامیه این جشنواره، چهارشنبه (۱۷ مردادماه) ساعت ۱۵ تا ۱۷ در تالار وحدت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط