سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۲
امیدوارم افراد دغدغه‌مند و شاخص در حوزه معاونت فرهنگی باقی بمانند

کامران شرفشاهی، شاعر و پژوهشگر ادبی گفت: در سه سال اخیر فعالیت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد تلاش و اقدامات مثبت افراد دلسوز در ارتقای شاخص‌های ادبی کشور بودیم که امیدوارم شاهد ادامه فعالیت آنها در معاونت فرهنگی باشم.

سرویس ادبیات خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - کامران شرفشاهی، شاعر و پژوهشگر ادبی: به هرحال در مجموعه معاونت فرهنگی اشخاص دلسوزی بوده‌اند و تلاش‌هایی شده است. امیدوارم افرادی که مفید به حال ادبیات و فرهنگ این مرزوبوم بوده‌اند در عرصه بمانند.

برای بهبود وضعیت ادبیات و فرهنگ کشورمان باید بخش‌های مختلف به صحنه بیایند و این کاری است که با همدلی و یکدلی به نتیجه خواهد رسید. بنابراین لازم است اشخاص دغدغه‌مند و فعال حفظ شوند تا مدرییت بعدی نیز از کارایی آنها استفاده کند.

متاسفانه عملکرد مثبت و قابل ملاحظه‌ای در سه سال اخیر شکل نگرفت و کاش تعامل بیشتری را با اهالی قلم و شاعران شاهد بودیم. البته هنوز فرصت باقی است و یک وزیر دلسوز و آگاه با تشکیلاتی فعال و دغدغه‌مند می‌تواند موثر باشد.

می‌توان با بهره‌گیری از تجربه دلسوزانی که به شکل مدیر یا کارمندان ساعی داخل و یا خارج از بدنه معاونت فرهنگی بوده‌اند اتاق‌های فکر ادبی را با دعوت از تمام طیف‌ها با هر نظر و سلیقه‌ای ایجاد کرد و بر اساس نظر شاعران کارگروه‌هایی باشند تا فعالیت‌های گسترده‌تری شکل بگیرند.

راه‌اندازی تشکیلات صنفی در حوزه ادبیات و شعر و کاهش سخت‌گیری و محدودیت در انتشار آثار شاعران و نویسندگان همچنین حمایت از چاپ و نشر آثار شاعران و نویسندگان ایرانی به زبان‌های مختلف می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

گسی که وارد کار در حیطه معاونت فرهنگی می‌شود باید خود دلسوز، فعال و اهل حرکت باشد و تنها تاسف خوردن به شرایط فرهنگی و ادبی کاری را از پیش نمی‌برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها