یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
«دنیای کتاب»؛ پلی برای پیوند یار مهربان و دنیای روان

چهارمحال‌وبختیاری - پرویز کوهی فایق، مدیر فروشگاه «دنیای کتاب»، با خلاقیت و انگیزه‌ای نو، سعی دارد در کنار خرید کتاب، با تبادل اطلاعات و حل مشکلات روانشناسی، آرامش را میهمان قلب‌ها کند.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - نیره حیدری: کتابفروشی «دنیای کتاب» با معماری ساده اما زیبا، در بلوار شریعتی شهرکرد واقع شده و دارای مساحت ۱۵۰ متر مربع است. در داخل کتابفروشی، قفسه‌های پر از کتاب و میزهایی که روی آن‌ها کتاب‌های متنوع با جلدهای زیبا قرار دارد، هر فردی را دعوت به خواندن کتاب و قدم زدن در این فضا می‌کند. این کتابفروشی که ۲۷ سال سابقه فعالیت دارد، با حدود ۶ هزار جلد کتاب در ۲ هزار عنو ان از کتابفروشی‌های مورد توجه مردم شهرکرد است.

پرویز کوهی فایق، روانشناس و مدیر فروش این کتابفروشی، به مدت ۲۰ سال در این حرفه مشغول به کار بوده است. او به خبرنگار ایبنا گفت: این کتابفروشی با تنوع بالای کتاب و مشتریان خوب خود، سال‌هاست که دایرۀ فعالیت خود را گسترش داده است.

«دنیای کتاب»؛ پلی برای پیوند یار مهربان و دنیای روان

پیوندی بین علم روانشناسی و کتاب

کار خلاقانه این کتابفروشی، پیوندی بین علم روانشناسی و کتاب است. به گفته کوهی فایق، عوامل متعددی در جذب افراد به خواندن کتاب نقش دارند. یکی از این عوامل، تبدیل کتابخانه به محیطی برای تبادل اطلاعات روانشناسی و حل مشکلات مردم است. همچنین کتاب‌های راهنما در خصوص علم روانشناسی در این کتابخانه بسیار به چشم می‌خورد و می‌توان از آن‌ها در این موضوع بهره برد.

کتابفروشی برای همه نسل‌ها

کوهی فایق گفت: این کتابفروشی به هر سه قشرِ کتابخوان، از کودکان زیر هفت سال، نوجوانان بین ۱۵ تا ۲۰ سال و افراد بالای ۷۰ سال، خدمات می‌دهد و با توجه به هدف آنها از مطالعه کتاب و برنامه‌های متنوعی برای آن‌ها تدارک می‌بیند.

«دنیای کتاب»؛ پلی برای پیوند یار مهربان و دنیای روان

لزوم نظارت بر قیمت کاغذ

این فروشنده خوش ذوق از دغدغه‌هایش برای صنعت چاپ بیان کرد: متأسفانه فرهنگ استفاده نادرست از موبایل، به مرور جایگزین خواندن کتاب شده است. این مسئله به طور جدی به آینده افراد آسیب می‌زند. بنابراین، مسئولان باید روی کنترل قیمت کتاب و کاغذ نظارت بیشتری داشته باشند تا مردم بتوانند کتاب‌های بیشتری را خریداری کرده و از لذت مطالعه بهره‌مند شوند.

این روانشناس کتابفروش گفت: امیدوارم تمام مردم جهان به نیاز روح خود، که همان کتاب است، توجه بیشتری کنند تا روحی متعالی‌تری داشته باشند.

«دنیای کتاب»؛ پلی برای پیوند یار مهربان و دنیای روان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها