شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۹
رمان «شاماران» نوشته مرتضی حاتمی منتشر می‌شود

ایلام- محمدمرادی نصاری، شاعر، مترجم و مدیر نشر باشور از انتشار رمان «شاماران» نوشته مرتضی حاتمی در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، محمد مرادی‌نصاری شاعر، مترجم و مدیر نشر باشور از انتشار رمان «شاماران» نوشته مرتضی حاتمی به همت این انتشارات در روزهای آینده خبر داد.

سراینده مجموعه رباعی «ترکیبات تاریکی» ادامه داد: این رمان بازآفرینی تازه‌ای از افسانه معروف شاهماران یا شاماران در مناطق کردنشین ایران و جهان است و یکی از زیباترین افسانه‌های ادبیات شفاهی و فولکلور این مناطق است.

وی ادامه داد: شاماران از افسانه‌های ریشه‌دار و محبوب قوم کرد در سراسر جهان به شمار می‌رود و ریشه در باورها و آئین و رسوم فردی و اجتماعی مردم دارد و به عنوان یکی از جریان‌های آئینی در مناطق کردزبان سراسر جهان مطرح است.

موسس جایزه ادبی باشور ادامه داد: رمان «شاماران» نوشته مرتضی حاتمی، در تیراژ ۵۰۰ جلد، در ۹۰ صفحه، به قیمت ۹۵ هزار تومان، با طرح جلدی از بشیر نظری، طراحی جلد چیا سرسپی و نقاشی پشت جلد از محمدجواد عبدی در روزهای آینده، از سوی انتشارات باشور منتشر و توزیع می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه آن به کانال باشور در فضاهای مجازی و کتابفروشی‌های معتبر مراجعه کنند.

رمان «شاماران» نوشته مرتضی حاتمی منتشر می‌شود

به گزارش ایبنا، نشر «باشور» به عنوان ناشر تخصصی ادبیات و هنر (با تمرکز بر زبان و ادبیات کُردی) در ایلام، از آغاز فعالیت در سال ۱۳۹۶ تاکنون با مدیریت محمد مرادی‌نصاری، با تکیه بر قالب‌های رمان، مجموعه داستان، مجموعه شعر، پژوهش و ترجمه و… در دو حوزه ادبیات کودک و نوجوان و بزرسال فعالیتی جدی و تخصصی دارد.این نشر در سال ۱۳۹۹ با انتشار ۳۰ عنوان کتاب، به عنوان فعال‌ترین نشر استان ایلام از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام معرفی و تجلیل شد. مدیر این نشر، متولد ۱۳۶۹ در ایلام از ناشران و شاعران فعال و پرکار غرب کشور است و تاکنون بیش از ۱۵ عنوان کتاب در زمینه شعر فارسی و کردی و ترجمه از او چاپ شده است. وی دانشجوی مقطع دکتری زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه کردستان است.

از مرتضی حاتمی در ادبیات داستانی بزرگسال کتاب‌های: سطرهایی که تبرئه نمی‌شوند، کرونا آتش بدون دود، کولبران نان و رنج و هیس! ماهی‌ها خوابند. در قالب مجموعه داستان، داستان مینی‌مال و نیز چندین عنوان کتاب در ادبیات کودک و نوجوان چاپ و منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیدادی IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
    سلام و تبریک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها