یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴
دبیرخانه‌ استانی بیست‌وششمین جشنواره قصه‌گویی در کردستان آغاز به کار کرد

کردستان - دبیرخانه‌ استانی بیست‌وششمین جشنواره قصه‌گویی با شعار راز قصه ها، راز زندگیست با برگزاری جلسه شورای فرهنگی در سنندج آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان یکشنبه در جلسه شورای فرهنگی ترویج قصه‌گویی اظهار کرد: بیست و ششمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی با رویکرد شناخت و تعمیم قصه‌های عامیانه ایران و قصه‌های جهان به سبک زندگی ایران معاصر، بر آن است تا گفتمانی جدی را در حوزه‌ی روایت‌گری شفاهی ادامه دهد و بر مبنای تجربیات گذشته فرصت‌هایی جدید را در زمینه ی قصه‌گویی فراهم کند.

حمیدرضا گوهری با بیان اینکه قصه‌گویی با تقویت رویا پردازی باعث ایجاد نشاط و شادی در کودکان می‌شود، افزود: با رویا پردازی و خیال‌پردازی کودک می‌تواند به آرزوهای دست نیافتنی‌اش برسد. به جاهایی که نرفته، به چیزهای که ندارد و این نیز سبب سرگرمی کودک می‌شود.

وی با بیان اینکه این جلسه با هدف برنامه‌ریزی برای برگزاری هر چه بهتر بخش استانی بیست و ششمین جشنواره قصه‌گویی تشکیل شد، ادامه داد: توجه به برنامه های رادیویی شبکه استانی صدا و سیمای مرکز کردستان، اطلاع رسانی و استفاده از فضای مجازی و کانال های شهر و روستاهای مختلف استان، استفاده از ظرفیت دانشگاه ها از جمله دانشگاه فرهنگیان و مربیان پیش دبستانی و معلمان آموزش و پرورش و خبرنگاران و نویسندگان بومی استان از جمله ظرفیت‌های است که برای برگزاری این جشنواره می‌توان از آن بهره گرفت.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان، توسعه کمی و کیفی قصه‌گویی، توجه‌ی همه جانبه به نیازهای تربیتی و فرهنگی جامعه هدف، توجه و ارزش‌گذاری به تمام فرم‌های هنری قصه‌گویی با محوریت روایت تک نفره، گسترش ارتباط با قصه‌گویان غیر ایرانی و نهادهای فرهنگی مرتبط غیر ایرانی در عرصه‌ی قصه‌گویی، استفاده از رسانه‌ی ملی جهت ترویج و تبیین قصه‌گویی، گسترش بخش علمی جشنواره قصه‌گویی، عملیاتی نمودن اندیشه‌ی ترویج قصه‌گویی در بستر جشنواره قصه‌گویی را از جمله اهداف این دوره از جشنواره عنوان کرد.

گوهری در ادامه در خصوص مهارت‌های که می‌شود از طریق قصه‌گویی به کودکان آموزش داد، یادآوری کرد: با قصه‌گویی هدفمند گذشته از سرگرم کردن کودکان به آنها مهارتهای زندگی را نیز آموزش می‌دهیم و این مهارت‌ها شامل مهارت حل مساله و تصمیم گیری، مهارت تفکر، مهارت کنترل هیجانات و استرس، مهارت همدلی و مهارت‌های ارتباطی و … است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها