دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱
اهدای «قلم صلح» به دانش‌آموزان زاهدانی در هفته گردشگری

سیستان و بلوچستان- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان ازاهدای «قلم صلح» به دانش‌آموزان دختر یک مدرسه در زاهدان خبر داد.

محمدهادی طهرانی مقدم در حاشیه برگزاری کارگاه تخصصی گردشگری و صلح که به مناسبت هفته گردشگری برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زاهدان اظهار کرد: با توجه به قرارگرفتن در هفته گردشگری که با شعار «گردشگری و صلح» نامگذاری شده است یک کارگاه تخصصی با همین عنوان در زاهدان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان تأکید کرد: متأسفانه جنگ‌ها و اتفاقات تلخ و ناگواری که این سال‌ها اتفاق می‌افتد ناشی از روایت‌های ناصحیح و خط دهی‌های اشتباه رسانه‌ای و جنگ روایت هاست که دشمنان با ترفندهای رسانه‌ای به دنبال وارونه کردن حقایق هستند و روایت صحیح به خوبی مخابره نمی‌شود.

وی ادامه داد: امروز قلم صلح در دست شما دانش‌آموزان است و می‌توانید با این قلم‌ها در راستای صلح جهانی گام بردارید و گردشگری، بهترین مسیر برای رسیدن به این هدف والای انسانی است که‌امیدوارم همه در راستای تحقق آن کوشا باشند.

وی افزود: این کارگاه به میزبانی موزه منطقه‌ای جنوب شرق و با حضور دانش‌آموزان مدرسه راهنمایی دخترانه دانش زاهدان و تدریس استاد کمالی جوان برگزار شد.

به گفته طهرانی مقدم؛ در این کارگاه در خصوص گردشگری و صلح و خصوصاً شهرسوخته سیستان که نماد شهر صلح است مواردی مطرح شده و دانش‌آموزان ضمن آشنایی با بناهای تاریخی استان، پیرامون صلح و دوستی و نقش آن‌ها در حفاظت از ابنیه‌های تاریخی آموزش‌های لازم را دیدند.

وی ادامه داد: در انتهای این کارگاه نیز به دانش‌آموزان حاضر، گل و خودکارهایی که مزین به عنوان «گردشگری و صلح» بود تحت عنوان قلم صلح اهدا شد و از آن‌ها خواسته شد تا با این خودکارها در راستای صلح جهانی با محوریت گردشگری نگارش‌هایی انجام دهند و به نوبه خود در این مسیر ارزشمند گام بردارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها