سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲
دوازدهمین جشنواره صنعت چاپ در ارومیه برگزار می‌شود

آذربایجان‌غربی - رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران و کانون‌های آگهی و تبلیغاتی آذربایجان‌غربی گفت: دوازدهمین جشنواره صنعت چاپ در ارومیه با تجلیل از فعالان این حوزه در ارومیه برگزار خواهد شد.

هادی شادلو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه گفت: دوازدهمین جشنواره صنعت چاپ در ارومیه با تجلیل از ۲۶ نفر از فعالان این حوزه در ارومیه برگزار خواهد شد.

وی افزود: این جشن هر ساله ۱۱ شهریورماه به مناسبت روز ملی صنعت چاپ برگزار می‌شود که چندسالی به دلیل مصادف شدن با ماه محرم و صفر با یک ماه تاخیر برگزار می‌شود.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران و کانون‌های آگهی و تبلیغاتی استان آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین این مراسم امسال با حضور خانواده‌ها و برای اولین بار به‌صورت استانی، عصر چهارشنبه، در تالار وحدت ارومیه اجرا خواهد شد.

شادلو گفت: صنعت چاپ یکی از صنایع مادر است که در دنیا حساس‌ترین نقش را در توسعه فرهنگی و اجتماعی یک جامعه بر عهده دارد و هرچه این صنعت پیشرفت و توسعه پیدا کند، میراث مکتوب یک کشور باکیفیت برتری به آیندگان سپرده خواهد شد.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران آذربایجان‌غربی افزود: با هدف حمایت از چاپخانه‌های استان، باید ترتیبی اتخاذ شود تا با تکیه بر توانمندی‌های استان در امر چاپ، انتقال سفارش‌های چاپ و نشر به سایر استان‌ها متوقف شود.

وی افزود: ۵۵۰ چاپخانه در سطح استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۳۰۰ چاپخانه در ارومیه است و ۳ هزار نفر درگیر این صنعت هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها