جمعه ۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰
باید می‌نوشتم تا شاید خلاص شوم

کتاب «بال‌های شکسته من» خاطرات امیر سرتیپ خلبان آزاده یدالله عبدوس با پژوهش و نگارش سرتیپ خلبان احمد مهرنیا در انتشارات سرو روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «بال‌های شکسته من» خاطرات امیر سرتیپ خلبان آزاده یدالله عبدوس با پژوهش و نگارش سرتیپ خلبان احمد مهرنیا در انتشارات سرو به چاپ رسید.

خاطرات امیر سرتیپ خلبان آزاده یدالله عبدوس در سخنی از راوی نوشته است: «حکایت «بال‌های شکسته من» حاصل هشت سال کلنجار رفتن با گذشته رنگارنگم است، می‌نوشتم. در واقع می‌نوشتم تا شاید خلاص شوم. در درونم غوغایی بود که، «اصلا این حرف‌ها گفتن ندارد… مثل همه دیگرانی که رفتند، تو هم چند صباح باقی‌مانده عمر را بگذران و برو.» می‌خواستم «هر چه نادیدنی است»، ناگفته بماند.»

مریم عبدوس، برادرزاده خلبان عبدوس که خاطرات عمویش را تدوین کرده، درباره این خاطرات آورده است: «تدوین خاطرات عمو یدالله دور از انتظارم بود که به حکم احترام بزرگ‌تر، مرا گریزی از آن نبود. عمو مرد خاصی است. روزی در دوران کودکی‌ام از راه درازی بازگشت که بسیاری از آن برنگشتند… عمو مردی است که نخستین کتاب‌های تاثیرگذار زندگی‌ام را به دستم داد و با «بینوایان» ذهن نه ساله‌ام را با تعابیر رمانتیک ویکتور هوگو آشنا ساخت. با «دل کور» و «شراب خام» فصیح، تهران مدرن دهه چهل را مقابل چشانم گرداند. کتابخانه بزرگ خانه‌ای که در میانه دهه هفتاد در سمنان خرید…»

موقع بلند شدن مشکلی نبود، اما در مسیر متوجه شدم، وقتی دسته گازهای موتور را جلو می‌برم، کمی دیر جواب می‌دهند؛ یعنی واکنش‌های هواپیما سریع نبود و دور موتور در دقیقه آن طور که انتظار می‌رفت افزایش نمی‌یافت. باز هم به خودم گفتم؛ حالا که بلند شده‌ایم، بهتر است برویم و کار را یکسره کنیم. خیلی زود بالای دریاچهزیبای زریوارمریوان رسیدیم، طبق قرار قبلی، بالای دریچه یا با بالا زدن سویچ مهمات در کابین، آنها را مسلح کردیم. اینجا آخرین نقطه ورود ما به خاک عراق بود…»

کتاب «بال‌های شکسته من» خاطرات امیر سرتیپ خلبان آزاده یدالله عبدوس با پژوهش و نگارش سرتیپ خلبان احمد مهرنیا در انتشارات سرو در ۳۶۲ صفحه به بهای ۲۵۰ هزار تومان منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها