حجتالاسلام علی یوسفی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: سازمان تبلیغات یک نهاد حاکمیتی است و حوزه فعالیت آن نشر معارف اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه یک بحث مورد توجه در استان انسجام بخشی به فعالیتهای حوزه فرهنگی است، گفت: ارائه کارهای مربوط به مساجد و کنشگری در این اماکن از موضوعاتی است که در تبلیغات اسلامی مورد تاکید است.
وی ادامه داد: در این راستا از هیئت امنا گرفته تا کانونهای مساجد و امام جمعیت ظرفیت سنجی شده است تا به نحو احسن فعال شوند.
وی گفت: در عرصههای دیگر مثل هیئتهای مذهبی نیز یک الگوی برتر احصا شده تا از آن طریق همه اقشار جامعه بتوانند کار مردمی و کنشگری مردمی را انجام دهند.
یوسفی افزود: درباره تشکلهای قرآنی و رسانهای نیز با توجه به حضور نماینده ولی فقیه جدید در استان نگاه ویژه به حرکتهای قرآنی وجود دارد و در این باره نیز سازمان تبلیغات فعالیتهای قرآنی را سامان میبخشد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به تولیدات رسانهای و غنی در حوزه رسانه بیان کرد: امسال در این حوزه سازمان چند گام جلوتر است.
وی با اشاره به اینکه مدتها کار شده تا ۴۰۰ آیه درباره زندگی را پیدا کنند تا آیههای خوش خوانتر را پیدا کنند، گفت: در هر مناسبت این آیهها استفاده میشود.
یوسفی با بیان اینکه سال قبل ۴۰ درصد مردم در کشور در مسابقه زندگی با آیهها شرکت کردند، گفت: همچینن ۱۱ میلیون در مسابقه زندگی با آیهها شرکت کردند و یک میلیون نفر گواهینامه گرفتند.
وی با اشاره به اینکه امسال هدفگذاری شده است که تعداد شرکت کنندگان در این حوزه افزایش پیدا کند، اضافه کرد: امسال به مبلغین شهر و روستا آموزش داده شده است که در این طرح مشارکت کنند اما برای ایجاد انگیزه و رغبت بیشتر هم جلسات قرآن خانگی را تاکید داریم که بیشتر شود.
نظر شما