سه‌شنبه ۸ تیر ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۵
تعيين بودجه جداگانه، يكي از كاركردهاي فراكسيون چاپ

رييس اتحاديه چاپخانه‌داران قم، از تعيين بودجه جداگانه براي صنعت چاپ به عنوان يكي از مزاياي تشكيل فراكسيون چاپ در مجلس نام برد و اظهارداشت: با توجه به اين كه صنعت چاپ بودجه مستقلي ندارد، اين فراكسيون مي‌تواند در زمينه اختصاص بودجه جداگانه براي حمايت از برنامه‌هاي چاپي فعاليت كند.\

جهانگير رضايي با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اظهار داشت: با توجه به اين كه صنعت چاپ، فعاليتي فرهنگي است، يكي ديگر از كاركردهاي فراكسيون چاپ مي‌تواند در حوزه دريافت معافيت‌هاي فرهنگي باشد.

وي ادامه داد: در حالي كه چاپ اكنون در بسياري از كشورهاي جهان در جايگاه صنعت قرار دارد، ولي متاسفانه در ايران صنعت چاپ زيرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است و وزارت صنايع و معادن هيچ اقدامي براي رشد و اعتلاي اين صنعت انجام نمي‌دهد.

رضايي با اشاره به لزوم ايجاد نگاه صنعتي به چاپ، اظهارداشت: اميدوارم اين فراكسيون بتواند در طول فعاليت‌هاي خود، زيرساخت‌ها را براي پيوستن صنعت چاپ به زيرمجموعه‌هاي وزارت صنايع و معادن فراهم كند.

وي تصريح كرد: صنعت چاپ به عنوان يكي از صنايع مادر كشور، بايد در مجلس شوراي اسلامي نيز جايگاه ويژه‌اي بيابد و در اين باره فراكسيون چاپ به عنوان گام‌ نخست، حركت مثبتي است.

رييس اتحاديه چاپخانه‌داران قم همچنين از برچيده شدن مشكلات و مسايل اقتصادي به عنوان ديگر كاركردهاي اين فراكسيون نام برد و يادآور شد: ارايه تسهيلات مالي و اعتباري، تشكيل صندوق ارزي و حمايت‌هاي معنوي با حضور كارشناسان خبره چاپ در اين فراكسيون قابل بررسي خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها